• Myransmamma

Sunwing Resort Makrigialos- Kreta

Undrar om någon har varit på detta hotell. Det består utan ett antal hotellbyggnader, någon som vet var man ska bo om man åker med 2 barn. 2 resp 4 år??
    Skriv vad ni tycker....

• Svar på tråden Sunwing Resort Makrigialos- Kreta
  • Sanningsdan

@Linda. Vi åker oxå den 18/8 och ska bo på Zeus. Har bott där två ggr tidigare och aldrig upplevt att det skulle va ofräscht.

• Lillismaj

Vad kul, vi åker också den 18/8!

• Lillismaj

Va vad nu då? Är det ingen som har skrivit på över en vecka?
    Jag kom hem från Kreta idag. Vi bodde utanför Chania och har haft det uuunderbart. (Det råkade visst bli Kreta två gånger den här sommaren eftersom vi hittade billig sista minuten resa förra veckan, och vilken tur vi hade, bodde supefint precis vid havet).
    Derprimerande att komma hem till detta väder så jag slår på datan och drömmer mig bort till augusti och Makrigialos. Jag vill höra hur ni haft det ni som varit där!

• Ampin
    Lillismaj skrev 2011-06-21 15:26:46 följande:
    Va vad nu då? Är det ingen som har skrivit på över en vecka?
    Jag kom hem från Kreta idag. Vi bodde utanför Chania och har haft det uuunderbart. (Det råkade visst bli Kreta två gånger den här sommaren eftersom vi hittade billig sista minuten resa förra veckan, och vilken tur vi hade, bodde supefint precis vid havet).
    Derprimerande att komma hem till detta väder så jag slår på datan och drömmer mig bort till augusti och Makrigialos. Jag vill höra hur ni haft det ni som varit där!
    Nämen attsingens vad härligt! Inte illa med två Kretasemestrar på en sommar. Lyx! Får man fråga vad ni fick betala för sista minuten-biljetterna? Vi har åkt en del sista minuten innan, men nu har vi blivit lite nojiga när vi har barn med... Men ni åkte med barn va? Oftast hamnar man ju faktiskt på superfina ställen trots att det är ospecificerat...
  • Lillismaj
    Ampin skrev 2011-06-21 21:03:50 följande:
    Nämen attsingens vad härligt! Inte illa med två Kretasemestrar på en sommar. Lyx! Får man fråga vad ni fick betala för sista minuten-biljetterna? Vi har åkt en del sista minuten innan, men nu har vi blivit lite nojiga när vi har barn med... Men ni åkte med barn va? Oftast hamnar man ju faktiskt på superfina ställen trots att det är ospecificerat...
    Vi betalade 1595:-/person och åkte från vår stad så vi slapp all utlägg för resa till Stockholm och parkeringen där.
    Vi var också lite nervösa men tänkte som så att vi chansar och blir det totalfiasko så betalar vi för att byta hotell på plats.
    Vi fick en tvårumslägenhet på ett hotell som hette Corinna Mare (fritidsresor). Det var jättefint! Jag åkte med min treåriga dotter min bästa kompis och hennes treåriga pojke. Barnen hade så roligt!
    Det jag kände var lyxigast var att man såg rakt ut mot havet från poolerna och så får vi det nog på Makrigialos också. Utsikt över havet slår allt!
  • Ampin
    Lillismaj skrev 2011-06-22 21:07:21 följande:
    Vi betalade 1595:-/person och åkte från vår stad så vi slapp all utlägg för resa till Stockholm och parkeringen där.
    Vi var också lite nervösa men tänkte som så att vi chansar och blir det totalfiasko så betalar vi för att byta hotell på plats.
    Vi fick en tvårumslägenhet på ett hotell som hette Corinna Mare (fritidsresor). Det var jättefint! Jag åkte med min treåriga dotter min bästa kompis och hennes treåriga pojke. Barnen hade så roligt!
    Det jag kände var lyxigast var att man såg rakt ut mot havet från poolerna och så får vi det nog på Makrigialos också. Utsikt över havet slår allt!
    Nämen jäklar vilket kap!! Härligt när man blir positivt överraskad Ja, att ligga i poolen och titta ut över medelhavet är ju inte fel... Vilken sommar att få uppleva det två gånger!
  • Lillismaj
    Ampin skrev 2011-06-22 23:22:28 följande:
    Nämen jäklar vilket kap!! Härligt när man blir positivt överraskad Ja, att ligga i poolen och titta ut över medelhavet är ju inte fel... Vilken sommar att få uppleva det två gånger!
    Ja helt underbart!

Jag tycker absolut att ni kan satsa på en sista minuten. Det är såklart en liten risk men hur många "dåliga" hotell finns det. De flesta är fina och bra. Blir det dåligt så kan man oftast byta.

Mina föräldrar åkte på en ospec resa för några år sen. De betalade 1200:- och hamnade på Makrigialos!
    Inte klokt! Så det är från dem som vi fick upp ögonen på detta ställe, fast våra biljetter får man lägga till en nolla och lite till.
  • Jonas 62

Om man skulle välja på en tvåvrums royal family på Zeus eller en enrums lägenhet på OBC med dirkt anslutning till hotelets pool. Vad är bäst?.

Svar på tråden Sunwing Resort Makrigialos- Kreta