• Myransmamma

Sunwing Resort Makrigialos- Kreta

Undrar om någon har varit på detta hotell. Det består utan ett antal hotellbyggnader, någon som vet var man ska bo om man åker med 2 barn. 2 resp 4 år??
    Skriv vad ni tycker....

• Svar på tråden Sunwing Resort Makrigialos- Kreta
  • HeartsOnFire
    Ampin skrev 2011-06-11 20:29:27 följande:
    Vi gick på restaurang alla kvällar. På lunchen tog vi något lättare som en sallad/toast eller liknande, oftast nere hos kvinnan som hade ett litet matställe nere på stranden.

Jag är vegetarian så då blir det betydligt billigare med huvudrätten - fyllda paprikor och tomater ("Gemista") kostade 5-6 euro på de flesta ställen. Andra vegetariska rätter 6-8 euro. Min man åt mycket fisk och skaldjur och oftast kostade det 7-11 euro. Förrätt tog vi alltid, grekisk sallad ca 4 euro, vitlöksbröd 2 euro, tsatziki 3 euro... Efterrätter som banana split mm kostade 4-5 euro. Läsk, öl eller ett vinglas kostade ungefär samma, 2-2,5 euro.
    Okej. Tack så mycket för ditt svar! =)
    Vi har valt Inclusive så vi har 4 dagar då vi går ut och äter på andra restauranger.
    Det känns som ett bra val med Inclusive eftersom barnen äter gratis och de är inte så stora i maten. De kan ju välja vad de vill äta och kanske hittar en favorit som de kan äta så mycket de vill av.
    Jag har velat mycket över vårt beslut om det verkligen var så klokt, men det känns ganska bra nu. Vi har frukostbuffé alla dagar och lunchbuffé+middagsbuffé 10 dagar/14.
  • Lillismaj
    Ampin skrev 2011-06-11 20:35:01 följande:
    Jag håller med dig, tycker också det är mycket av charmen att gå ut och äta till lite olika ställen om kvällarna!
    Ok, då hade vi ett likadant rum som er, de var fina tyckte jag, direkt när man kom in, i hallen, så var det liten kokvrå med kyl/frys, mikro, kaffekokare, vattenkokare och spis. Fanns bra med porslin, bestick mm. Sen var det ett rum med en dubbelsäng, soffa (som man även kunde sova i som en enkelsäng), TV, och en hel del hyllor. Stor balkong. Riktigt fint!

Yepp, det är nära stranden. Ligger precis vid stranden, bara det att det nog från början varit en klippa och mer eller mindre "stup" rätt ner till stranden så att säga, så man måste gå ner för en ganska så brant gång för att komma ner till playan! Men det tar inte mer än en-två minuter.

Och det där med gyros - ingen aning... Är vegetarian så hade inte ögon för sånt...
    Tack snälla för svaren! Är så spänd på resan nu. Det var inte planerat utan jag satt och kollade sista minutenresor i augusti igår kväll och plötsligt dök ett ledigt rum till väldigt bra pris upp på OCB.
    Blev helt till mig och bokade. Ringde sen till min man och sa att bara så du vet så ska vi till Makrigialos i 2v i augusti.
    Men först ska vi på en ospec resa till Kreta på tisdag.

Ha ha, det där med gyros var kul (rätt person att fråga)!
  • Lillismaj
    HeartsOnFire skrev 2011-06-11 20:41:05 följande:
    Okej. Tack så mycket för ditt svar! =)
    Vi har valt Inclusive så vi har 4 dagar då vi går ut och äter på andra restauranger.
    Det känns som ett bra val med Inclusive eftersom barnen äter gratis och de är inte så stora i maten. De kan ju välja vad de vill äta och kanske hittar en favorit som de kan äta så mycket de vill av.
    Jag har velat mycket över vårt beslut om det verkligen var så klokt, men det känns ganska bra nu. Vi har frukostbuffé alla dagar och lunchbuffé+middagsbuffé 10 dagar/14.
    När ska ni åka? Var det ni som skulle bo på Athina?

Och en fråga till, var ni i Alcudia 2009? Tror jag känner igen dig från diskussioner om den resan.
  • HeartsOnFire
    Lillismaj skrev 2011-06-11 20:51:00 följande:
    När ska ni åka? Var det ni som skulle bo på Athina?

Och en fråga till, var ni i Alcudia 2009? Tror jag känner igen dig från diskussioner om den resan.
    Vi ska åka i juli och bo i Pallas Athina. =)

Japp det var vi! Vad roligt! =)
    Var ni också i Alcudia?
  • Lillismaj
    HeartsOnFire skrev 2011-06-11 20:52:31 följande:
    Vi ska åka i juli och bo i Pallas Athina. =)

Japp det var vi! Vad roligt! =)
    Var ni också i Alcudia?
    Ha ha, ja vi bodde på Viva Bahia. Gjorde inte ni också det? Där var såå fint.
    Vi gitfe oss faktiskt där då i en liten mysig by utanför Alcudia.
    Men inget slår Grekland och maten där (nu pratar jag Europa). Så jag tror att Makrigialos blir ännu bättre.
  • HeartsOnFire
    Lillismaj skrev 2011-06-11 22:08:46 följande:
    Ha ha, ja vi bodde på Viva Bahia. Gjorde inte ni också det? Där var såå fint.
    Vi gitfe oss faktiskt där då i en liten mysig by utanför Alcudia.
    Men inget slår Grekland och maten där (nu pratar jag Europa). Så jag tror att Makrigialos blir ännu bättre.
    Okej, nej vi bodde på Alcudia Pins...låg väl precis bredvid Viva Bahia?
    Jasså? Vad roligt! Grattis! =)
    Hade ni barn när ni var där?
  • Lillismaj
    HeartsOnFire skrev 2011-06-11 22:15:06 följande:
    Okej, nej vi bodde på Alcudia Pins...låg väl precis bredvid Viva Bahia?
    Jasså? Vad roligt! Grattis! =)
    Hade ni barn när ni var där?
    Tack!
    Ja dottern var då 1 år. Nu är hon alltså 3 år, ser verkligen fram emot semester på Makrigialos.
    Jag såg att du har fått ett till litet troll. Grattis!
  • HeartsOnFire

Okej. Min son var också 1 år när vi var i Alcudia. Ja det har jag. Tack så mycket! Han blir 1 år den 1 juli. =) Vart bor ni?

• Lillismaj
    HeartsOnFire skrev 2011-06-12 08:29:09 följande:
    Okej. Min son var också 1 år när vi var i Alcudia. Ja det har jag. Tack så mycket! Han blir 1 år den 1 juli. =) Vart bor ni?
    Vi bor i Norrköping. Och ni?
  • Linda 460

Vi åker den 18/8 och skall bo på zeus i en family lgh med havsutsikt (terass eller balkong) i don't know. Jag har hört mycket olika om zeus lgh:erna. Då de inte är nyrenoverade undrar jag om de verkligen är så skabbiga som vissa säger eller har de bara haft otur?

Är det lätt att få tillgång til tennisplaner? Billigaste supermarket?
    Tacksam för massvis med tips.

:)

Svar på tråden Sunwing Resort Makrigialos- Kreta