• Myransmamma

Sunwing Resort Makrigialos- Kreta

Undrar om någon har varit på detta hotell. Det består utan ett antal hotellbyggnader, någon som vet var man ska bo om man åker med 2 barn. 2 resp 4 år??
    Skriv vad ni tycker....

• Svar på tråden Sunwing Resort Makrigialos- Kreta
  • Ampin

Jag hade valt enrums på OBC med direkt poolaccess! Är kanske lite partisk dock eftersom jag bodde på OBC och tyckte det var helt fantastiskt, nyrenoverat och galet fint poolområde. Vad jag förstått så är Zeus inte nyrenoverat och poolområdena ligger vid OBC respektive Apollon, Zeus ligger liksom mittemellan så man får ju gå en liten bit då för att komma till ett poolområde (några minuter bara, men ändå...). Jag tror Zeus kanske är bättre om man mest vill hänga vid stranden! Och det där med direkt poolaccess är ju inte fel heller, bra om man har lite äldre barn, jag hade lätt valt det!

• Sanningsdan

Beror på hur många ni är. Är ni tre skulle jag rekommendera OBC, är ni fler så är det nog skönt med en tvårummare, blir lätt trångt och bökigt annars. Zeus är fint tycker jag :)

• Sanningsdan

Tilägg: särskilt om man har så stora barn att ett kärleksliv är uteslutet med enrummare ;)

• Ampin

Haha, andra aspekter som jag inte tänkte på... Ja, både plus och minus på båda ställena!!

• Lillismaj

Vi har inte varit på Makrigialos än men jag hade utan tvekan valt OBC. (Vi ska själva bo där). 
    Det verkar vara en lite mer "lyxig" känsla där och ett stoort plus att ha direkt anslutning till poolen. Bara det är värt en massa i min värld!

• Sanningsdan
    Lillismaj skrev 2011-06-28 14:44:38 följande:
    Vi har inte varit på Makrigialos än men jag hade utan tvekan valt OBC. (Vi ska själva bo där). 
    Det verkar vara en lite mer "lyxig" känsla där och ett stoort plus att ha direkt anslutning till poolen. Bara det är värt en massa i min värld!
    Jag som flera gånger bott på OBC när det hette Minos tycker att det på bilderna mest ser ut som att man fräschat upp rummen med lite färg och nya textilier. Men att ha poolen så nära är ju ett plus.

Dock skulle jag aldrig betala flera tusen extra för att bo där, särskilt inte för att bo i en enrummare, som är sovrum, kök och vardagsrum i ett. De är inte stora.
  • Lillismaj
    mildamatildas skrev 2011-06-28 16:42:08 följande:
    Jag som flera gånger bott på OBC när det hette Minos tycker att det på bilderna mest ser ut som att man fräschat upp rummen med lite färg och nya textilier. Men att ha poolen så nära är ju ett plus.

Dock skulle jag aldrig betala flera tusen extra för att bo där, särskilt inte för att bo i en enrummare, som är sovrum, kök och vardagsrum i ett. De är inte stora.
    Ojdå, jag visste inte att det kostade flera tusen mera på OBC.
    När vi bokade för några veckor sen så var det inte någon större skillnad, vi betalade 16 000:- för tre personer och för två veckor.
    Ja det kanske inte är så fint som de ger sken av. Vi får se.

I vårat fall så är det viktigare med pool precis utanför än stort boende. Vi sover i stort sett bara där och finns det balkong med havsutsikt så är vi lyckliga.
    Däremot när dottern var ett år ville vi absolut ha tvårums lägenhet, hon somnade tidigt och var lättväckt. Allt beror på.
  • Sanningsdan
    Lillismaj skrev 2011-06-28 22:01:37 följande:
    Ojdå, jag visste inte att det kostade flera tusen mera på OBC.
    När vi bokade för några veckor sen så var det inte någon större skillnad, vi betalade 16 000:- för tre personer och för två veckor.
    Ja det kanske inte är så fint som de ger sken av. Vi får se.

I vårat fall så är det viktigare med pool precis utanför än stort boende. Vi sover i stort sett bara där och finns det balkong med havsutsikt så är vi lyckliga.
    Däremot när dottern var ett år ville vi absolut ha tvårums lägenhet, hon somnade tidigt och var lättväckt. Allt beror på.
    Ja det är sant, allt är relativt. Vi åker med 4 barn denna gång, eller rättare sagt två 17-åringar, en 12-åring och en 1-åring. Stortjejerna får egen lägenhet, de andra två bor med oss föräldrar. Gissar att tjejerna kommer att hänga en hel del hos oss ändå så två rum är en absolut nödvändighet. Vill också ha lyxen att ha maken för mej själv nattetid :)

16000 för två veckor låter kanonbilligt ju, när åker ni? Vi betalar 20 000 för en vecka i augusti inklusive mat på flyget och transfer. Iofs två lgh och med havsutsikt (som kostar lite extra, har ni det?) men även om vi bara bokat en lgh så skulle det ha kostat så pass.
  • Lillismaj
    mildamatildas skrev 2011-06-29 00:01:36 följande:
    Ja det är sant, allt är relativt. Vi åker med 4 barn denna gång, eller rättare sagt två 17-åringar, en 12-åring och en 1-åring. Stortjejerna får egen lägenhet, de andra två bor med oss föräldrar. Gissar att tjejerna kommer att hänga en hel del hos oss ändå så två rum är en absolut nödvändighet. Vill också ha lyxen att ha maken för mej själv nattetid :)

16000 för två veckor låter kanonbilligt ju, när åker ni? Vi betalar 20 000 för en vecka i augusti inklusive mat på flyget och transfer. Iofs två lgh och med havsutsikt (som kostar lite extra, har ni det?) men även om vi bara bokat en lgh så skulle det ha kostat så pass.
    Vi åker den 18 augusti och har rum med havsutsikt. Dottern är 3 år så hon har barnrabatt men jag tyckte det var billigt ändå. Vi har också transfer men bara mat till dottern på planet.
    Jag tyckte själv att det var väligt billigt. Såg det här rummet och slängde mig över datan och bokade trots att vi egentligen inte hade planerat att åka. Det hade varit fullbokat länge men jag gick ändå in och kollade lite då och då. Hade väl tur och fick tag i en avbokning.

Hi hi, ja det där med mannen glömde jag bort. Han ska visst med!
  • Lillismaj

mildamatildas - förresten vet du om det finns ett souvlakiställe (pita gyros/kalamaki) i byn? Dt är såå himla gott och alltid rätt billigt.
    Kan man gå ner till stranden med vagn? Jag tänker på om dottern somnar i vagnen.

Svar på tråden Sunwing Resort Makrigialos- Kreta