• Anonym (Märkes?)

Vilka kläder anser du är märkeskläder för barn?

Blev inspirerad av annan tråd.

Vilka klädesmärken anser du vara märkeskläder då det gäller barnkläder?

• Svar på tråden Vilka kläder anser du är märkeskläder för barn?
  • Liten men naggande
    varfördåför skrev 2011-06-01 11:30:47 följande:
    Gant; Ralph Lauren, Dior, Armani är ju inte märkeskläder FÖR BARN.. de är mäsrkeskläder som också gör kläder till barn, men inte märkeskläder för barn egentligen.
    eh...de har ju egna barnkollektioner så varför skulle de inte vara märkeskläder för barn?
  • Sum quod sum
    varfördåför skrev 2011-06-01 11:37:02 följande:
    sådana märken som är riktade till barn, tex idat, kattvig, meandi, dada osv. dessa kläder har ofta också några vuxenplagg men dem räknar jag inte som märkeskläder för vuxna, där räknar jag de märken jag nämnde i förra inlägget. Jag anser att det är skillnad på märkeskläder och märkeskläder TILL BARN.
    Jag ser ingen skillnad på det så därför har jag aldrig tänkt på dem som det. Utan mer som dyrare vardagskläder.
  • Muminstjej

Men egentligen, vad spelar det för roll vad barnen har på sig? Så länge som har kläder och slipper frysa är det väl helt ointressant? Jag fattar inte! Vissa lägger mer pengar på kläder åt barnen och andra mindre. Det beror ju på hur man prioriterar, hur man är och hur mycket man tjänar. Men i slutändan, vadfan spelar det för roll om barnet har ett set från H&M eller ett dyrare märke?

Var glad att barnet har kläder!
    Jag blir helt rålös ibland alltså...

• Sum quod sum
    Liten men naggande skrev 2011-06-01 11:47:05 följande:
    eh...de har ju egna barnkollektioner så varför skulle de inte vara märkeskläder för barn?
    Jag undrade lite det med,det måste vara att de först var etablerade för vuxna eller något år det hållet.
  • varfördåför
    Sum quod sum skrev 2011-06-01 11:51:55 följande:
    Jag undrade lite det med,det måste vara att de först var etablerade för vuxna eller något år det hållet.
    precis, det finns märken som är GJORDA för vuxna men har kläder för barn och det finns märken som är GJORDA för barnmen har kläder för vuxna.
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • Anonym

Jag tycker att Ralf Lauren, Burberry och såna märken är märkeskläder.

Villervalla, POP och liknande är enligt mig dyrare barnkläder men inte märkeskläder.

• Nicke Nyfiken
    varfördåför skrev 2011-06-01 13:51:47 följande:
    precis, det finns märken som är GJORDA för vuxna men har kläder för barn och det finns märken som är GJORDA för barnmen har kläder för vuxna.
    Jag förstår faktiskt inte riktgigt vad du menar ändå. Vad är skilnaden? Ralph Lauren har typ lika mycket barnkläder som vuxenkläder. Vad är det som gör ett plagg ett barnplagg till skillnad från en plagg som är gjort till barn?
  • varfördåför
    Nicke Nyfiken skrev 2011-06-01 14:25:27 följande:
    Jag förstår faktiskt inte riktgigt vad du menar ändå. Vad är skilnaden? Ralph Lauren har typ lika mycket barnkläder som vuxenkläder. Vad är det som gör ett plagg ett barnplagg till skillnad från en plagg som är gjort till barn?
    frågan var vad JAG ansåg vara märkeskläder för barn, och det är min definition av märkieskläder för barn
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • mammajo

Nova Star, Småfolk, Mini a ture, etc. anser jag avra märkesklädes. Ralph Lauren, Dior, etc. väljer jag själv att benämna som designkläder.

• Anonym

armani baby
    baby dior
    calvin klein
    burberry

men har väldigt svårt att hitta sidor som säljer.

nån som har nått tips??

• Magnus36

Både Ralph Lauren och Molo är ju populära barnkläder. Båda ligger ju lite över normalpris men kläderna är väldigt fina och håller länge. Vår äldsta föredrar Ralph Lauren men den yngre gillar Molo mest. Rekommenderar båda varumärkena faktiskt. Vi brukar köpa online från en hemsida som heter www.maddii.se, det brukar vara REA och kampanjer där samt att dem delar ut rabattkoder. Det gillar vi så att vi inte behöver betala fullpris och barnen kan få de kläder de vill ha. Om ni väljer att gå med i deras nyhetsbrev så får ni rabattkoder utskickade på mailen, det är rätt smidigt.

Finns rabattkoder på bland annat kupongerna.se

Mvh Magnus

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (Märkes?) skrev 2011-05-31 15:31:01 följande:
    Blev inspirerad av annan tråd. Vilka klädesmärken anser du vara märkeskläder då det gäller barnkläder?

ingen aning, vem bryr sig?
  • Anonym (mami)
    Magnus36 skrev 2017-09-12 22:44:02 följande:

Både Ralph Lauren och Molo är ju populära barnkläder. Båda ligger ju lite över normalpris men kläderna är väldigt fina och håller länge. Vår äldsta föredrar Ralph Lauren men den yngre gillar Molo mest. Rekommenderar båda varumärkena faktiskt. Vi brukar köpa online från en hemsida som heter www.maddii.se, det brukar vara REA och kampanjer där samt att dem delar ut rabattkoder. Det gillar vi så att vi inte behöver betala fullpris och barnen kan få de kläder de vill ha. Om ni väljer att gå med i deras nyhetsbrev så får ni rabattkoder utskickade på mailen, det är rätt smidigt.

Finns rabattkoder på bland annat kupongerna.se

Mvh Magnus

Varför köpa dyra märken om ni måste leta efter extrapriser?
  • Magnus36

Vi köper för fullpris också men det är ju alltid kul att göra bra köp till lägre priser. Framförallt handlar vi märkeskläder eftersom att de håller mycket längre än kläder från billiga "slit-och-släng"-kedjor som H&M och liknande.

Svar på tråden Vilka kläder anser du är märkeskläder för barn?