• Joppelina

Är jag "äcklig"?

Att använda ordet äcklig angående en annan människas sexuella erfarenheter är inget att bry sej om. Ger mer negativ bild av din kollega TS än av dej.

Sen är det märkligt att så fort det diskuteras sex och antal sexpartners så kommer det i princip alltid upp sk. åsikter att den som har "för många" partners på något vis skulle vara självdestruktiva eller på något vis må dåligt.

Jag förstår inte att detta kommer från personer som tycker att det är så, men sällan får man höra det från de personer det gäller. Är det så svårt att acceptera att vi är olika som människor och att ens sexuella lust ska ligga i träda bara för man inte har hittat den rätte/rätta?

• Joppelina
    Anonym (nja) skrev 2011-06-06 21:41:47 följande:
    Jag skulle definitivt backa om min nya partner uppgav 34 sexpartners. Mer bakom pannbenet än så vill jag ha i mitt hem. Och i min säng.
    Skulle man ha mindre "bakom pannbenet" för att man har haft 34 partners? Tungan ute
  • Joppelina
    LucyStacy skrev 2011-06-06 22:41:04 följande:
    Jag tror det finns en majoritet av killar som aldrig har kallat en tjej hora.
  • Joppelina
    Anonym (nja) skrev 2011-06-06 22:30:57 följande:
    Japp. Varför har jag förklarat.
    Du har bara förklarat varför du inte tycker om det eller skulle "släppa in en i ditt hem".

Att generalisera huruvida människor har något innanför pannbenet eller inte är ju bara din åsikt och inte någon direkt sanning.  Eftersom du talar om människor du inte känner.
  • Joppelina
    Erica80 skrev 2011-06-07 08:22:05 följande:
    Vadå för anledning?????
    Det undrar jag också Flört
    Anonym (Bea) skrev 2011-06-07 08:17:46 följande:
    Min man har legat med kanske 150 pers. Gör mig inte ett smack Han är fri från könssjukdomar (till skillnad från mig, som fått två st när jag varit i långa förhållanden) och han är trygg i sin sexualitet, inte nyfiken på andra och dessutom är han rysligt bra i sängen
    Många tror att man är immun mot könssjukdomar då man är "monogam" 
    Och glad att någon tog upp detta att så behöver det inte alls vara.

Sedan apropå ONS, som verkar vara usch och fy, men för mej så resulterade ett av dessa i ett 17-årigt förhållande och två underbara barn. Tror mej inte vara ensam om att träffat sin partner på detta viset,,, eller?
  • Joppelina
    Thalis skrev 2011-06-07 08:45:51 följande:
    Jag tycker inte att du är äcklig!
    Varför skulle jag säga något sådant om dig?
    Äcklig är du om du äter snor osv....

Men sen blir jag lite putt när du säger att ditt antal sexpartners är normalt vid din ålder..... jag är 34 år och har bara haft 1 och det är samma man jag är gift och har barn med.
    Är jag onormal då och varför?
    Att TSs "antal" kan ses normalt betyder ju inte att du är onormal heller. Du träffade din partner och lyckades träffa rätt direkt och det är väl knappast något fel Glad

Man kan inte jämföra antal sexpartners en som levt monogamt i 10 år med en som levt sexuellt aktiv och singel. Som tidigare sagt, ska man som singel behöva leva i celibat?
  • Joppelina

Skummade lite snabbt igenom denna rapporten som nämns i denna artikel

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article12550118.ab

Finns en liknande för kvinnor men tyvärr inte lika ingående och tog ej upp antalet sexpartners (så vitt jag kunde läsa snabbt) Men eftersom det är ett läkemedelsföretag som gjort dessa så är det förståeligt

Jag förstår att det kan vara svårt att kunna acceptera andra människors sätt att leva och andras värderingar och moral. Jag har inte sett NÅGON fått negativ respons som haft en eller fåtal partners. Men när någon vågar nämna ett högre antal än "det normala" Kräks  så förolämpas  intelligens, moral och flera bara måste komma med hobbypsykologiska förklaringar som att personen mår inte bra, söker bekräftelse, sexmissbrukare, mm. Ni som säger så, vad grundar ni detta på egentligen? Att inte alla tänker och tycker samma? 

• Joppelina
    Anonym skrev 2011-06-07 10:40:19 följande:
    Att vara opålitlig och flyktig. I motsats till stabil alltså. Sedan behöver det som sagt inte alls vara så - stämde ju tex inte på min man - men det är intrycket jag får av sådana människor.
    Din man ett undantag då? Tungan ute
  • Joppelina

Nu blev det många jag ville kommentera....

Jag är inte heller flyktig eller opålitlig. Haft monogama förhållanden i över 20 år (17.5 & 2.5)

Jag ställer krav på mina sexpartners. Har nästan aldrig sex när jag är full. Det förstör njutningen.

Jag har haft avsevärt fler sexpartners än TS, dock är jag äldre. Jag har valt att leva själv men har ett stort sexbehov. Så kärlek och sex kan jag separera. Jag är inte lösaktig för det.

Trångsynhet ger människor ett fult inre!!!

• Joppelina
    Anonym (Hanna) skrev 2011-06-07 11:01:51 följande:
    Fast det är inte hobbypsykologi att påstå att folk som haft många lösa förbindelser ofta är sexmissbrukare. Tvärtom existerar sexmissbruk i allra högsta grad och naturligtvis grundar sig missbruk i något som överskrider en norm gällande antal och t.ex. orsak till att man har sex. Det talas dessvärre för tyst om sexmissbruk då det nog är det mest skamliga missbruk man kan ha, fast det verkar vara vanligare förekommande hos män än hos kvinnor. Men som med andra missbruk förnekas det ofta av missbrukaren själv. man dricker/knullar ju för tat det är gott/skönt och inte för att man har problem med gränssättning eller ångest t ex.
    Ett missbruk är så mycket mer än att man har sex med fler partners än moralmaffian på FL tycker är lämpligt. När man skiter i jobbet för att knulla, onanera, mm då kan vi börja snacka missbruk.

Det är väl snarare så att en del skriker sexmissbrukare så fort någon sitter och porrsurfr ågra timmar per dag. Tyvärr så förstör det för  de männsikor som verkligen har problem med detta.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?