• Joppelina

Är jag "äcklig"?

Mjolle skrev 2011-06-07 22:19:43 följande:
    Nja. Vet inte om jag kan hålla med dig dig. Sex är ju starkt förknippad med intimitet, och ett väldigt kringflackande i evigt temporära relationer kan klassas som sexmissbruk, någonstans går det en gräns där det från att "ha kul" till att söka en bekräftelse på ett skadligt vis.
    Du är inte den första och säkerligen inte den sista som slänger ur sej begreppet sexmissbruk i denna tråden. Det är en otrolig skillnad på att ha vad medelsvennson tycker är: För många sexpartners och att vara sexmissbrukare. 

Att de som tycker att "det är för många" hela tiden ska komma på förklaringar om bekräftelsebehov och liknande är bara ett lamt sätt att ge någon förklaring. då i själva verket det handlar om sex, njutning och att det finns människor som bejakar sin sexualitet.

Jag förstår verkligen inte behovet att att försöka sätta "diagnoser" på andra människors sexliv
  • Joppelina
    Tonx skrev 2011-06-07 22:26:56 följande:
    Ja, en förutsättning för att kunna leva polygamt är ju att man är ärlig.
    Ja absolut. Eftersom det handlar om partners som jag träffat allt mellan 2-11 år
    så är det en absolut nödvändighet. För mej är det viktigt att leva och bo själv men samtidigt kunna träffa någon för sex och även annat. Får väl se om jag ändrar mej när jag blir stor, men har ju ett par år till 50 ännu så det är ingen brådska.
  • Joppelina
    Joppelina skrev 2011-06-07 22:37:52 följande:
    Ja absolut. Eftersom det handlar om partners som jag träffat allt mellan 2-11 år
    så är det en absolut nödvändighet. För mej är det viktigt att leva och bo själv men samtidigt kunna träffa någon för sex och även annat. Får väl se om jag ändrar mej när jag blir stor, men har ju ett par år till 50 ännu så det är ingen brådska.
    Edit om någon råkade misstolka,, Jag har alltså kännt dom i 2-11 år Flört
  • Joppelina
    Anonym (ja, men...) skrev 2011-06-07 23:48:20 följande:
    Nej, men det är ju liksom inget fysiskt fel på det sättet. Jag kan knulla precis som alla andra, det är bara det att det inte känns skönt. Det känns ungefär som att klia sig i örat. Antar att det är svårt att förstå om  man inte är sån själv... var glad för det, för det är inte roligt!
    Gå till en gynekolog. Det kanhända att det är något hormonellt som är lätt att åtgärda. Alla har olika känslighet, men att det känns som att klia sej i örat låter ju inte bra. Du har liksom allt att vinna. Finns både bra manliga och kvinliga, men när jag var runt 20  för 100 år sen sökte för problem så var det bara en kvinnlig som tog mej på allvar, och jag kände att jag tordes berätta för.
  • Joppelina
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 23:57:45 följande:
    Här och nu är den smartaste i tråden verkar det som..... och några andra.
    Bless u{#emotions_dlg.flower}
    Jisses då, du får göra henne sällskap då i "antitråden" då där hon fortsätter sitt fördömande
  • Joppelina
    Plutteli skrev 2011-06-08 00:31:31 följande:
    Just nu är jag ju hemma i Luleå och fixar det sista inför vår flytt, men ska upp till Härnta ett tag i Augusti, hur länge är dock inte bestämt än... (Blir makefri resa!)

Min FB, men jag har allt låst (eller ja, ska ha iaf om FB gör som man vill) så du får väll lägga till mig ;)
    www.facebook.com/profile.php?id=511890844
    Sedär Bor,, eller jag utanför kan man säga, också i Luleå, men tror nog jag fått upp dej på sök när jag letade Luleåbor när jag börjar tänka
  • Joppelina
    Plutteli skrev 2011-06-08 00:45:56 följande:
    Haha ok. Tycker FB är lite rolig på det sättet, jag har fått massor med förslag på personer som bara har en enda sak gemensamt med mig och det är att de bor i Luleå, jag har dock ingen aning om vilka personerna är... :) Världen är liten ändå...
    Jag menade sök här på FL Glad
  • Joppelina
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-08 01:06:02 följande:
    Som sagt, mycket intressant att många förutsätter att TS är kvinna.
    hihihi nog har man sina teorier, men dom håller jag för mej själv
    orkar inte med stupstocken Flört

Av samma skäl så tänker jag inte säga antal sexpartners jag har haft heller {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Joppelina

När blev trådämnet trogen stabil kärlek? Jag trodde den handlade om sex och att en del människor måste döma andra utefter antal sexpartners de haft genom åren.

Har jag sovit så länge?

• Joppelina
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 17:21:33 följande:
    Det är ju en motsats till täta partnerbyten. Frågan var i början av tråden "Är jag äcklig?".
    TS hade ju haft många sexparners.
    Då handlar det alltså bland annat  om argument för/mot det här med många partners.
    Jag ser det inte som någon självklar motsats då jag anser att sex inte nödvändigtvis måste betyda kärlek.

Likaväl som jag anser att kärlek inte alltid måste betyda att man har sex.

Då finns där säkert ännu fler olika sätt att välja hur man vill leva och det jag anser vara en fördel med att ha många sexpartners sitter jag inte och predikar om för de personer som valt att ha få eller ingen.

Frågeställningen i TS var om man skulle tycka att en person som är 28 år och haft 34 sexpartner är äcklig. Ser inte en direkt koppling till lång och trogen kärlek. Jag har levt lång och trogen kärlek i 17 år. Det ena utesluter inte det andra.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?