• Joppelina

Är jag "äcklig"?

jådåsåatt skrev 2011-06-07 11:11:59 följande:
    Fast en viktig del i friheten i att ha sex med hur många man vill är att man också har rätt att ha sex med så få man vill utan att folk har en dum åsikt om det.
    Håller helt med. Flört
  • Joppelina

Nu är ju TS man,,,, Flört

Inte för att det har någon egentlig betydelse,, inte för mej

Men kanske för en del andra Drömmer

• Joppelina
    Anonym (<3) skrev 2011-06-07 11:44:33 följande:
    Men vad ska man kalla er som ligger runt då?

sexerfarenhetssökande eller nåt liknande?

Nu är det ju så att det tydligen heter "slampa" och diverse andra namn..

Och jag tycker att det är lösaktigt så..

Ts frågade vad andra tyckte..jag svarade =)

Sen undrar jag..när väl ts träffar en som han verkligen faller för, kommer han då berätta för henne eller inte?
    Om han berättar så undrar jag hur han ska få henne att känna att hon inte bara är en i raden..

Och berättar han inte..varför? 
    Er?  Men svar Människor. Simple as that..... Kyss
  • Joppelina
    Milkina cerka skrev 2011-06-07 12:03:51 följande:
    Säger som till ovanstående, vad skulle det göra för skillnad?

Värderingarna jag har ändras inte för att jag håller tyst.. men det är väl det som krävs då isf.
    Ser du verkligen inte skillnad på att ha dina värderingar men samtidigt kunna acceptera att andra inte har samma värderingar, som att fördömma dom och säga att deras handlingar är äckliga?
  • Joppelina
    Här och nu skrev 2011-06-07 12:21:28 följande:
    Jo, personligheten sitter verkligen i det. En så hastig person vill inte jag ha ett förhållande med.
    hur är en hastig människa? snabb?
  • Joppelina
    HonSomVet skrev 2011-06-07 14:42:45 följande:
    Ja visst. Att det finns en variation i åsikter är väl uppfriskande. Men i det behöver det inte ingå att döma andra för att de är oliktänkare. Och DET gör oerhört många här. Iofs ser jag även de som dömer de som tycker det är "äckligt", jag tror jag själv gjorde det nyss.

Problemet är inte att människor tycker olika. Problemet är att människor dömer varandra.
  • Joppelina
    Anonym (hoppsan) skrev 2011-06-07 15:05:01 följande:
    ser inget fel i att tycka att det är äckligt, inte sagt att personen är äcklig, men beteendet. Skillnad på sak och person.
    Sunt och sunt, är det sunt att ha många sexpartners då? '
    Det är positivt på så sätt att jag har en åsikt.
    Tycker Trådens rubrik visar rätt bra att det handlar om person och inte beteende,,,,
    Och självklart är det skillnad,,, TS blev kallad äcklig. 
  • Joppelina
    Här och nu skrev 2011-06-07 15:37:19 följande:
    Också tillåtet, då människan mår bäst av det o gissa hur.
    Tell us
  • Joppelina
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 15:43:40 följande:
    Precis det jag menar ;) Hon sitter och pratar om psykiska problem pga. många sexpartner. Man kan få allt som man inte gillar till en psykiatrisk diagnos. Om du inte förstod var jag rent ironisk mot henne....
    Det verkar vara flera som anser sej vara tvugna att sätta diagnos på de som har många sexpartners än det "normala"  Jag kan inte förstå det behovet om man själv inte tillhör den kategorin.

Ytteligare ett sätt att fördöma fast på lite snyggare vis?

Det finns alltså människor som bejakar sin sexualitet och är singlar. Varför ska det vara så viktigt att försöka förklaraa detta på något mer invecklat vis än det mest uppenbara. Hög sexlust, Att man vill vara med flera olika partners. osv. Oavsett vad orsaken är så är det upp till just den personen också.

Som jag sagt tidigare angående sexmissbruk så är det farligt att börja använda den termen för där handlar det inte om att bara ha sex med 40st under några år. Ett sexmissbruk hamnar i en helt annan liga.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?