• Joppelina

Är jag "äcklig"?

modesto skrev 2011-06-07 18:30:07 följande:
    det kan ligga, jag har varit "normal" hela mitt liv, upp till jag blev 46 hade jag bara 2 långvariga monogama förhållanden, hade aldrig varit otrogen, aldrig haft ONS. när mitt barn har flyttat hemifrån har jag bestämt mig att testa något nytt. det lät intressant, man har alla fördelar av en långvarig relation, emotionell trygghet, samtidigt som man kan utforska världen och människor vidare utan att vara bunden till bara en för evigt. jag har sett många traditionella förhållanden att sluta fungera bara för att folk tröttnar på varandra med tid. jag försöker testa mig fram till en recept av evig kärlek.
    Poly är något som på något vis lockat mej i tanken. Som du säger så såg jag nästan allas inklusive mitt eget långvariga förhållande spricka ett efter ett under några års tid. Kändes som en epidemi. Men än så länge så finns bara nyfikenheten och steget till att leva så är långt.
  • Joppelina
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 19:18:47 följande:
    Har högskola i beroendelära och psykiatri och inte heller jag förstår hur du menar.
    En annan har lärt sej om dessa saker the hard way, om det nu räknas Flört
  • Joppelina
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 19:45:39 följande:
    Man kan ha sex när man inte är kär men det är lösaktigt. Det är så otroligt mycket bättre att ha sex med någon man älskar och man visar att man har ett värde.
    Är man värdelös om man har sex med någon man inte älskar?
  • Joppelina
    HannaS86 skrev 2011-06-07 21:03:16 följande:
    *Kollar listan* 134st just nu, 24år.
    Så 34 känns inte som extremt mycket ;) Jag dömer aldrig andra vad det gäller sex och förväntar mig att folk inte dömer mig pga mitt sexliv heller. Jag hade blivit skitsur om någon vän antytt att jag var äcklig för att jag haft sex med mänga. Däremot är jag väldigt sällan den som tar upp sex som diskussionsämne med personer jag inte är väldigt nära vän med eftersom jag inte vill att de ska uppfatta det som att jag skryter med mitt sexliv eller försöker vara märkvärdig genom att vara den som börjar prata om det apropå ingenting :)

Och The Rain Girl, jag ägnade faktiskt dig en snabb tanke när jag var på sexträff med 3 andra tjejer och 5 andra killar i helgen med tanke på din andra tråd ;)
  • Joppelina
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 21:21:16 följande:
    Den trångsynta kollegan är en kvinna.
    Sedär, gissade på en manlig faktiskt Tungan ute
  • Joppelina

Prover tar man ju naturligtvis även under ett förhållande likväl som när man är singel.
    Många otroheter har kommit upp till ytan då man trott sej vara säker med sin partner.

• Joppelina
    Tonx skrev 2011-06-07 22:09:53 följande:
    Ja? Det passar dig, det passar inte mig. Jag är inte monogamt lagd.
    Jag älskar många, det är inte illa det heller.
    Monogami är inte något för mej heller. Men jag är ärlig med mina älskare och dom vet att jag träffar andra. Jag skadar ingen. Och jag trivs bra med detta.
  • Joppelina
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:12:55 följande:
    Gör man?
    Varför skulle man inte? Finns ingen som är vaccinerad ifrån att ens partner skulle kunna vara otrogen. Har man sex så tycker jag man ska testa sej.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?