Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Är jag "äcklig"?

modesto skrev 2011-06-07 17:34:35 följande:
    nu verkar som att uttyckt mig otydligt och måste fortsätta förklara samma sak igen, jag tycker inte att ha ett stort antal parners är sjukt i sig men det kan föreligga en störning bakom, det beror varför man gör det. polyamory i mitt fall är inte sjukdom i sig utan ett medvetet val av levnadssätt. Ligga runt var tydligen ett val för dig, för att du tyckte om det, inte sjukdom. Fine by me, jag klankar inte ner på någon
    Det kan ligga en orsak bakom precis som med allt annat.
    Det kan faktiskt ligga en psykisk störning bakom din polygama förhållande serru. Brist på kärlek från din far? Uppmärksamhetskåt? Rädd att bli sårad om du ger dig an till en enda itaget? Brist på tillit? Vad är problemet? För inte är det "normalt" att ha två sexrelationerna samtidigt.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • I Blackrose I
    I Blackrose I skrev 2011-06-07 17:16:31 följande:
    Alla är vi olika. För inte är det en störning att vara asexuell? Det vill säga personer som inte alls är intresserade av att ha sex eller är det en psykisk störning det också enligt dig?
    Ni som kopplar ihop sex med kärlek måste då alltså tycka att asexuella personer är psykisk sjuka också.
    Jag personligen tycker att människan har en sexuell drift. vissa mer än andra. Det finns ingen gräns. Att det finns dom som gillar sex och gärna exprimenterar med olika personer är lika vanligt som personer som är asexuella även om jag personligen har svårt att tro att allt står rätt till med dom som är asexuella.
    Fick ingen respons så jag skickar iväg inlägget igen.
  • I Blackrose I

Hallo!

Är asexualitet en psykisk störning enligt er hobby-psykologer eller inte?

• I Blackrose I
    modesto skrev 2011-06-07 18:30:07 följande:
    det kan ligga, jag har varit "normal" hela mitt liv, upp till jag blev 46 hade jag bara 2 långvariga monogama förhållanden, hade aldrig varit otrogen, aldrig haft ONS. när mitt barn har flyttat hemifrån har jag bestämt mig att testa något nytt. det lät intressant, man har alla fördelar av en långvarig relation, emotionell trygghet, samtidigt som man kan utforska världen och människor vidare utan att vara bunden till bara en för evigt. jag har sett många traditionella förhållanden att sluta fungera bara för att folk tröttnar på varandra med tid. jag försöker testa mig fram till en recept av evig kärlek.
    Du förstår verkligen inte vilken dubbelmoral du kör med va? Sorgligt....
  • I Blackrose I
    Anonym (definitionfråga?) skrev 2011-06-07 18:35:43 följande:
    En inneboende student jag hade var 23 och hade haft sex med ca 50 personer enligt sin egen uppskattning. Hon kallade sig själv sexmissbrukare och gick i terapi för det.
    Nej, det är ingen definitionsfråga. Det finns tydliga symtom för sexmissbrukare. Dom som kan klassas som sexmissbrukare är dom som skadar sig själva, som mår dålig, som bedrar sina partner och sårar dom djupt. Man klassas som sexmissbrukare när man gör det till ett tvångsbeteende. En sexmissbrukare är en person som inte ser konsekvenserna.
  • I Blackrose I

Frågar igen:

Lider asexuella av en psykisk störning hobby-psykologer?

• I Blackrose I
    Plutteli skrev 2011-06-07 18:52:17 följande:
    Jag har haft sex med över 60 personer, jag är snart 25 men har varit tillsammans med min make sen jag var 21. Så alla hanns med innan dess. Jag har inget sexmissbruk (nej, jag lovar) och har inte varit otrogen mot min man och har inte ens varit nära i tanken.
    Vidare kan jag säga att jag haft en könssjukdom EN gång, detta skedde i mitt första seriösa förhållande efter att vi varit ett par i ett år, behöver jag säga att jag avslöjade min dåvarande partners otrohet på samma gång?
    Mmm, det är så urbota korkat att försöka stämpla folk som sexmissbrukare bara för att man njuter av sex och har haft många partner. Har varit med en och samma man i över 10år och aldrig varit otrogen. Skulle inte ens komma på tanken.
    Gifte mig när jag var 22 och hade hunnit med betydlig fler än TS innan dess (Två seriösa förhållande mitt i allt).
  • I Blackrose I
    modesto skrev 2011-06-07 18:51:54 följande:
    jag kör inte med någon MORAL alls, alla gör som de vill.
    det jag ville påpeka att man ska göra det man gör medvetet och inte drivs någonstans man egentligen inte vill och medveten om faror.
    jag skrev det i här i tråden för att visa att jag har öppet sinne för allt, synd att folk inte fattar det.
    Så din tumme upp för artikeln som du tydligen inte hade förstått ett skit av var helt åt skogen fel? Men då så. Skönt att du har lärt dig något iallafall.
  • I Blackrose I
    modesto skrev 2011-06-07 19:10:39 följande:
    jag har inte "lärt" mig något, öppet sinne var min inställning från början, därför närmnde jag att jag är poly, inte moraltant.
    jag har kanske förklarat otydligt och gav fel intryck, jag vet inte vilken artikel du menar att jag inte förstått. jag står fortfarande för att får många partners kan vara tecken på sjukdom men det är upp till den personen att bedöma. och att ha många partners kan vara farligt. där jag har satt tummen upp höll jag verkligen med. jag är inte traditionalist så är det kanske svårt att sätta mig i en vanlig fack och förstå mig. jag är förresten högskoleutbildad i bl a  beroendelära och psykologi
    Mmm, det bevisar du med dina inlägg. *Not*

Ja, det kan ligga en orsak bakom det hela men det stämmer inte in på ALLA. Det borde du ha lärt dig om du påstår dig ha en utbildning inom ämnet.
    Som jag skrev tidigare så finns det en himla massa orsaker bakom polyrelationer också, bland annat psykiska störningar.

Du gjorde tummen upp för artikeln som någon hade lagt in som handlade om sexmissbruk. Du förstod tydligen inte att det handlade om en missbruk vilket inte diskussionen handlar om.
  • I Blackrose I
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 19:24:33 följande:
    För att älskar jag inte någon så spelar det  ju ingen roll? Vem är han då lixom?
    Men älskar man någon på riktigt så vill man ha den personen för sig själv.

Min kille har inte varit med någon annan och jag är så otroligt lycklig över det! Tackar gud för att jag hittade denna fantastiskta mannen.
    Inte för att det är värt att lägga ner tid på att svara på inlägget ovan men kan du vara snäll och förklara för mig vad kärlek och sex har att göra med varandra?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?