Joppelina skrev 2011-06-09 10:18:52 följande:
Ja, för mej är det perfekt. Jag har inte sex ofta kan man säga, men uppskattar och njuter av mina älskare på olika sätt. Han jag haft sedan 11 år tillbaka är så att vi träffas då vi båda har varit singlar.
Att det snackas om mej bryr jag mej inte. Och det gör ju det med säkerhet, men bara ett fåtal har stake nog att säga det direkt till mej

Jag bor ju i en väldigt liten by nuförtiden.
Men jag anser mej vara mer moralisk än många som lever i sina parrelationer och går bakom ryggen och är otrogna. Det är alldeles säkert bara ett fåtal otrohetsaffärer som kommer upp till dagens ljus. Jag däremot är ärlig med dom jag träffar att jag träffar andra. Sen är det upp till dom att träffa mej eller inte.
Är jag i ett monogamt förhållande är jag trogen kärleken. Däremot har jag levt i ett misshandelsförhållande och där fanns ingen kärlek. Då var jag otrogen. Att jag ej lämnade innan mina affärer då ångrar jag, men som psykiskt nertryckt att man inte var mer värd än en trasa så tyckte jag själv att jag var mer sviken av min partner än om han själv hade varit otrogen sexuellt. Vilket jag senare fick veta att han var.
Skulle jag ha något mer seriöst förhållande i framtiden så skulle jag nog inte kunna leva monogamt sexuellt utan då väntar jag tills jag träffar någon som har samma syn och värderingar som jag själv har.
Som sagt sötis. Det är ditt liv och du gör det som gör dig lycklig och så länge du inte skadar eller sårar andra så varsegod. Njut för fullt. Man lever bara en gång.