• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-11-20 11:22:25 följande:

Nä tänker inte på en smithmaskin men på en stålbur där du har en horisontal arm som kan ta emot som sitter på kanske 50-60cm höjd. Har ingen aning om vad det kallas....

Jag har bara en skivstånghållare så att jag inte behöver ta alla lyft från golvet. Just backsquat kan man lätt skada ryggen med om man inte är god nog till att droppa bakåt och flytta sig i tid. Så det föredrar jag att göra med partner eller i bur.

Jag failar knäböj på samma sätt som frontböj, lutar mig framåt och lägger stången på säkerhetsarmarna. Tar aldrig tyngre än att jag kan gå hela vägen ner.
  • Studentpappa

136

30 ohs 40kg + 8 wallclimb 3 varv.

9snatch 50kg, 42 pullups 7 snatch, 30 pullups 5 snatch, 18 pullups.

Vi har inte heller någon bur men det är främst för att vi inte har några pengar i föreningen typ... Skulle vara gött att ha, nu får vi maxa med passning. Sen blir man jäkligt bekväm med lyftarplatser och bumpers när man kan släppa hur som helst.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

138

10 min tgu 12 kg

10 rkbs e60s i 10 min @32kg

Ab intervaller totalt 12 min ca 140 cal.

• Margaux

Denna veckan har jag varit på 3 Crossfit pass. Haft personbästa i pullups så jag är rätt nöjd. Provat min första med 5kg. Ska börja jobba lite med weighted nu.
    Ligger fortfarande långt borta för strict bar muscle up. Grymt sugen på det...

Blir en tur på gymmet i morgon! Ska jobba med over head squats tänkte jag.

Min coach säger att om jag fortsätter som jag gör i typ ett år till så kommer jag falla in i kategorin 1% av de bäst tränade i min ålderskategori. Peppade enormt! Men egentligen säger det nog mer om "formen" ute i samhället. Jag fyller 38 i vår så är ju inte direkt ung. Men det har kommit väldigt enkelt för mig.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-11-26 19:57:06 följande:

Denna veckan har jag varit på 3 Crossfit pass. Haft personbästa i pullups så jag är rätt nöjd. Provat min första med 5kg. Ska börja jobba lite med weighted nu.

Ligger fortfarande långt borta för strict bar muscle up. Grymt sugen på det...

Blir en tur på gymmet i morgon! Ska jobba med over head squats tänkte jag.

Min coach säger att om jag fortsätter som jag gör i typ ett år till så kommer jag falla in i kategorin 1% av de bäst tränade i min ålderskategori. Peppade enormt! Men egentligen säger det nog mer om "formen" ute i samhället. Jag fyller 38 i vår så är ju inte direkt ung. Men det har kommit väldigt enkelt för mig.

Kul att det går bra! ett av målen i min prog är strikt MU men det är en lång väg för mig. Mycket viktade pullups har det varit, nu är vi på strikta ctb, jag fixar inte en kippad mu än, även om det varit nära några ggr. Men träningen för MU har gett mycket styrka.

Du får signa upp dig på crossfit open i vinter så får du ett bra kvitto iaf i vår community. Vi har en medlem som är 47-48 nånting hon är så jäkla grym, hon låg trea i Europa i vintras på open efter tre event. Och hennes syrra är lika bra om inte bättre, tror hon vann em i tyngdlyftning för ett eller två år sedan. Hon får oss andra dönickar i föreningen att se ut som pajasar när vi kör
  • K grrl

Jag är 39. Och jag är ganska stark, men långt ifrån någon elitidrottare. Jag har kvinnor i min atletklubb som drar dubbla kroppsvikten i mark och sin kroppsvikt i bänk utan problem, och där är inte jag.

Min coach har dragit ner på träningen, då min arbetsbelastning är oerhört hög just nu (jobbar heltid, pluggar 50% och driver en egen kommunikationsbyrå). Det lustiga är att styrkeutvecklingen har gynnats!

• Studentpappa

139 wod på boxen.

En var på tid och rätt tung den 48-åriga demonen var klar på 25 min då hade hon bla rivit av 60 DL på 1,4 x kv. Hon var som vanligt snabbast, jag var 6 min sämre vilket jag ändå var nöjd med då hon är så bra. Jag fick hålla igen pga knät. Några höll på över 50 min men var nybörjare.

Det har också börjat en ung tjej som är grymt duktig, vältränad var hon redan men har grym kroppskontroll. Jag känner mig bara gammal och förbrukad då jag har ont överallt, jag tål nog tyvärr inte särskilt hög träningsdos och har tagit det rätt lugnt ett tag men tycker inte det blir så mycket bättre.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-11-27 17:03:02 följande:

139 wod på boxen.

En var på tid och rätt tung den 48-åriga demonen var klar på 25 min då hade hon bla rivit av 60 DL på 1,4 x kv. Hon var som vanligt snabbast, jag var 6 min sämre vilket jag ändå var nöjd med då hon är så bra. Jag fick hålla igen pga knät. Några höll på över 50 min men var nybörjare.

Det har också börjat en ung tjej som är grymt duktig, vältränad var hon redan men har grym kroppskontroll. Jag känner mig bara gammal och förbrukad då jag har ont överallt, jag tål nog tyvärr inte särskilt hög träningsdos och har tagit det rätt lugnt ett tag men tycker inte det blir så mycket bättre.

Är inte det en väldigt dålig skalering om de håller på så länge?
    Min coach menar det är totalt meningslöst och kontraproduktivt med så långa metcon.
    Kanske en ibland till de riktigt erfarna men aldrig till nybörjare.
  • Margaux
    K grrl skrev 2016-11-27 11:04:04 följande:

Jag är 39. Och jag är ganska stark, men långt ifrån någon elitidrottare. Jag har kvinnor i min atletklubb som drar dubbla kroppsvikten i mark och sin kroppsvikt i bänk utan problem, och där är inte jag.

Min coach har dragit ner på träningen, då min arbetsbelastning är oerhört hög just nu (jobbar heltid, pluggar 50% och driver en egen kommunikationsbyrå). Det lustiga är att styrkeutvecklingen har gynnats!

Gamla båda två... :)
    Jag ligger också lite under dubbel kroppsvikt på DL. 110 tror jag jag klarar nu en bra dag, men 130 skulle nog kräva en god del jobb(väger 64). Känns inte direkt prioriterat heller. Vill hellre bli bättre på snatch, ohs, klara tyngre Thrusters etc så jag kan gå rx på träning.
    Styrka brukar behöva lite vila... inte helt ovanligt med massa PR efter tex semester!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!