• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-11-27 07:44:03 följande:
    Kul att det går bra! ett av målen i min prog är strikt MU men det är en lång väg för mig. Mycket viktade pullups har det varit, nu är vi på strikta ctb, jag fixar inte en kippad mu än, även om det varit nära några ggr. Men träningen för MU har gett mycket styrka.

Du får signa upp dig på crossfit open i vinter så får du ett bra kvitto iaf i vår community. Vi har en medlem som är 47-48 nånting hon är så jäkla grym, hon låg trea i Europa i vintras på open efter tre event. Och hennes syrra är lika bra om inte bättre, tror hon vann em i tyngdlyftning för ett eller två år sedan. Hon får oss andra dönickar i föreningen att se ut som pajasar när vi kör
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Osäker på om jag hinner bli så bra att jag klarar allt rx. Kan inte muscle ups, har inte helt fått fart på kipping pull ups etc etc. Ska självklart prova men tror knappast jag kommer utmärka mig...
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-11-27 20:31:25 följande:

Är inte det en väldigt dålig skalering om de håller på så länge?

Min coach menar det är totalt meningslöst och kontraproduktivt med så långa metcon.

Kanske en ibland till de riktigt erfarna men aldrig till nybörjare.

Skulle snarare säga väldigt dålig form. Jag ser inget konstigt med att hålla uppe pulsen i 50 min, det är ju kortare tid än de flesta gör milen på. Sen tar det ju tid om man ska göra 40 pullups om det tar 30 sek för varje

Jag hade inte så bra koll på dem men de vilade mycket. Wallballs, boxjump, burpees är inga övningar man behöver skala mer än att det gör sig själv när man blir trött. Och dom var med så det tog tid när dom blev trött.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-11-27 20:40:30 följande:

Osäker på om jag hinner bli så bra att jag klarar allt rx. Kan inte muscle ups, har inte helt fått fart på kipping pull ups etc etc. Ska självklart prova men tror knappast jag kommer utmärka mig...

Finns ju en skalad variant, jag brukar köra det jag kan och annars välja skalning, men jag anmäler mig inte utan kör ändå. Jobbigt att filma då vi inte har någon som får döma.
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-11-27 20:36:32 följande:
    Gamla båda två... :)
    Jag ligger också lite under dubbel kroppsvikt på DL. 110 tror jag jag klarar nu en bra dag, men 130 skulle nog kräva en god del jobb(väger 64). Känns inte direkt prioriterat heller. Vill hellre bli bättre på snatch, ohs, klara tyngre Thrusters etc så jag kan gå rx på träning.
    Styrka brukar behöva lite vila... inte helt ovanligt med massa PR efter tex semester!
    Jo, jag vet att du är stark i mark. Det är min svagaste övning, drar ca 90 nu om jag maxar. Men jag vet också att jag är starkare än du i flera andra övningar och jag vet att det finns de som är långt mycket starkare än jag.
  • K grrl
    K grrl skrev 2016-11-27 21:57:42 följande:
    Jo, jag vet att du är stark i mark. Det är min svagaste övning, drar ca 90 nu om jag maxar. Men jag vet också att jag är starkare än du i flera andra övningar och jag vet att det finns de som är långt mycket starkare än jag.
    Det där lät syrligare än vad det var tänkt, ursäkta!
  • Margaux
    K grrl skrev 2016-11-27 22:06:12 följande:
    Det där lät syrligare än vad det var tänkt, ursäkta!
    Haha det är lugnt. Jag är jo rookie fortfarande så jag tar inte illa upp. Du missade kanske att min coach sa "om ett år"... om jag har samma progression.

Idag körde jag front squats och svajiga over head squats.. jättesvårt med armarna överhuvudet gererellt. Tycker egentligen det är mest kul och givande med calisthenics och är rånöjd med att det börjar bli pullups och toes to bar etc. Känns viktigare med kroppkontroll än typ 120 i mark. Men det ena föder väl det andra.
  • Studentpappa

Jag fick på mig att åka en sträcka på stafettvasan via jobbet också, så nu måste det komma snö igen! Ska norrut nästa vecka tis-fre så då följer skidorna med.

• Studentpappa

140

bu-press kb 5x5 12kg

Bänk 5x5x70kg, situps viktade och oviktade

250 cal AB 30:11min

• Margaux

OLY

3 muscle clean+3 tall clean* 4 20kg
    1 hang clean+2 jerks * 4 30kg
    3 Snatch no touch dead-lift on riser* 4 55kg

• Margaux

Mobility training

5*3 front squats <55kg

Pull up progression 10*3

For time: 100 Wall balls
    7,36 min

Lagom mör i bena nu!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!