• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux
    Margaux skrev 2016-10-11 20:55:07 följande:
    Nope det har jag inte... känns spontant som jag inte ens skulle orka halvvägs. Hur mycket ska man prova med?
    Chins är jag lite starkare i så ev en där med moderat viktpåslag.
    Men idag har jag provat två nya övningar som är med i pull-up programmet som jag har:
    3*10 biceps curls
    40 banded face pulls
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-10-11 20:55:07 följande:
    Nope det har jag inte... känns spontant som jag inte ens skulle orka halvvägs. Hur mycket ska man prova med?
    Chins är jag lite starkare i så ev en där med moderat viktpåslag.
    Jag började med 1,25 kg för en repetition, men ökade rätt fort och gjorde sist 5 kg x 3.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-10-11 13:38:56 följande:

Butterfly är tydligen otroligt slitsamt för lederna och min tränare säger att tom de som tävlar internationellt bara använder det för tävling. Vi får inte ens prova innan vi kan 15 fina med kipping. Jag gjorde det av misstag eftersom jag inte är stark nog och fick en rejäl lektion så att säga...

Så kan det säkert vara, jag kan inte och har aldrig lagt tid på att lära mig. Jag gör någon hemkokad halvvariant när det ska gå fort, men annars har jag bara strikta och viktade i mitt program.

Jag har haft upplägget nu sen i somras med strikta 3,3,3,3,3+ där man maxar ut på sista. När du klarar 8 eller fler i sista höjer du vikten eller minskar ditt hjälpmedel beroende på din status. Det har gett mig bra utveckling.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-10-12 07:03:20 följande:
    Så kan det säkert vara, jag kan inte och har aldrig lagt tid på att lära mig. Jag gör någon hemkokad halvvariant när det ska gå fort, men annars har jag bara strikta och viktade i mitt program.

Jag har haft upplägget nu sen i somras med strikta 3,3,3,3,3+ där man maxar ut på sista. När du klarar 8 eller fler i sista höjer du vikten eller minskar ditt hjälpmedel beroende på din status. Det har gett mig bra utveckling.
    Mitt problem är att jag inte verkar bli bättre... i det sista har jag fått hjälp med två reps varje 30 sek/minut i 10 min och då känner jag att jag blir superstel dagen efter så det hjälper nog... men annars kan jag 3-4 chins och 2 pull-ups. Verkar liksom inte kunna ackumulera flera.
    Kanske det hjälper med de styrkeövningar som jag börjat med nu. Jag kan inte använda gummiband eftersom jag är starkast på toppen så det blir poänglöst. Jag behöver jobba mest med botten.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-10-12 10:19:44 följande:
    Mitt problem är att jag inte verkar bli bättre... i det sista har jag fått hjälp med två reps varje 30 sek/minut i 10 min och då känner jag att jag blir superstel dagen efter så det hjälper nog... men annars kan jag 3-4 chins och 2 pull-ups. Verkar liksom inte kunna ackumulera flera.
    Kanske det hjälper med de styrkeövningar som jag börjat med nu. Jag kan inte använda gummiband eftersom jag är starkast på toppen så det blir poänglöst. Jag behöver jobba mest med botten.
    Okej, ja det har jag nog aldrig funderat över. Jag har nog alltid fixat en pullup utan större problem så det är bara mängdträning och extra vikt jag behövt lägga till.

Stod och kollade igår kväll när dottern var på gymnastik på ett pass på en box som öppnat i stan och där var det antingen ett senior eller nybörjarpass, eller så tränar dom något annat än Crossfit. För nivån var otroligt låg, verkligen alla såg ut som de aldrig tränat tidigare (inte ens bodypump). Men de hängde och juckade i bottenläget eller hur man ska förklara det, de kom förmodligen inte högre och behöver ju börja någonstans såklart, men det kanske är en idé att ligga och nöta i de nedersta 10 cm eller liknande av rörelsen och addera vikt där?
  • Margaux

Juckade....?

Jag har vilodag i dag, igår så tränade jag en wod med mycket kärnmuskulatur och div KB, bl.a. Clean och pushpress. Jag får alltid blåmärken på armarna av de satans kulorna så idag är jag öm. Ska bara ta mina 22 push-ups(22 days/22 veterans) och lite biceps curls till mina pullups. Skam den som ger sig....

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-10-13 19:05:15 följande:

Juckade....?

Jag har vilodag i dag, igår så tränade jag en wod med mycket kärnmuskulatur och div KB, bl.a. Clean och pushpress. Jag får alltid blåmärken på armarna av de satans kulorna så idag är jag öm. Ska bara ta mina 22 push-ups(22 days/22 veterans) och lite biceps curls till mina pullups. Skam den som ger sig....

Bästa liknelse jag kom på, dom drog upp sig några cm från bottenläget sen ner igen och repeat.
  • Studentpappa

116 gym när jag var på konferens tis-ons. 117 böj 3x3 90 kg, mark 5x3 120 kg avslutade med intervaller assault bike 12 min 2 min "On" 2 min lugnt.

Nytt golv i hemgymmet så nu är det grymt bra, behöver mer vikter bara.

• Studentpappa

118

En dag i backen på downhill-cykel, gick bra att cykla idag. Vågade hoppa och droppa rätt stort. Blev en vådlig vurpa också men det gick bra, lite blåslagen bara.

• Margaux

Å ja. Downhill också?

Jag hade min bästa prestation på min Box so far fredag. Snabbast av alla på fredagens metcon. Livets små segrar!
    Efter mycket rygg fick jag vila igår och på den igen idag med
    Pull-up progression(skam den som ger sig)
    Strict press/push press 3+3*5 25kg
    Jumping backsquats 25kg E2MOM 10
    10st
    Metcon
    Amrap 8
    10 Power clean 30kg
    10 24"box jump
    10 Butterfly sit up

3,5varv

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!