• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Tullemi

Favete: vad härligt det låter, fast kanske aaaningen varmt

Milea 080217 Lucas 100202
  • Primrose

Nu är vi hemma från stugan och jag tänkte gå till gymmet - jag tror att det är första gången på 2 veckor, eller så!! Vi har ätit en sen lunch/tidig middag som var en sallad (mixade blad + oliver + tomater + majs + Apetina) och, tyvärr, "bullfika" efteråt. Nu gäller det att skärpa till sig rejält - så att träningen får en chans att ge bra resultat (läs: mer definition och, framför allt, att komma i närheten av min normalvikt, min "innan jag fick barn för snart 3 år se'n vikt").

Favete: 45 grader! Puuh!Solig

• Evenstar

Jaha nu har jag fått åka iväg och kollat upp min skruttiga hals. Jag hade såklart en riktigt elak bakteriell infektion i halsen. Jag fick order om att ta det lugnt - annars kunde det här leda till att det blev sjukhusvård. Så nu knaprar jag både antibiotika, Alvedon och starkare värktabletter. Jag får varken träna eller instruera under den tiden jag äter antibiotika. :( Sen får vi se hur jag mår efter den tiden. Så jag är lite ledsen i ögat nu..

• Tullemi
    Evenstar skrev 2011-08-14 19:10:11 följande:
    Jaha nu har jag fått åka iväg och kollat upp min skruttiga hals. Jag hade såklart en riktigt elak bakteriell infektion i halsen. Jag fick order om att ta det lugnt - annars kunde det här leda till att det blev sjukhusvård. Så nu knaprar jag både antibiotika, Alvedon och starkare värktabletter. Jag får varken träna eller instruera under den tiden jag äter antibiotika. :( Sen får vi se hur jag mår efter den tiden. Så jag är lite ledsen i ögat nu..
    Krya på dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Annika i Gbg
    Usch då, krya på dig snart! Bra att du fått antibiotika nu, då går det fort över! 

Jag har varit så fruuuuktansvärt duktig nu! 3,5 km tur och retur på cykel till gymmet. I hällregn! Däremellan ett bodypump-pass som hette duga. Och nu nyss uppstigen ur ett varmt bad med rosmarinolja i. Drömmer Mår finfint! Men är så hungrig. Vad ska jag ha till kvällsmat? Får ta en tur i kylen. 
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-08-14 16:43:25 följande:
    Som sagt, idag blev det löpning 5 km, 22 minuter och därefter begav vi oss till havet. Varmt var det - runt 33 grader i vattnet och 45 grader i solen. Sedan åkte vi hem och beställde hem mat. Det blev blomkålsgryta med vitt ris. Minus för det vita riset då min mage ogillar det starkt likaså mitt huvud, triggar gärna igång en migränattack. Gott var det i alla fall! Nu blir det att städa bort all sand från hemmet och från bilen. Mindre roligt men ett måste för mig som förutom är ett träningsfreak dessutom är ett städningsfreak på gott och ont. =))
    Härligt det låter! Har regnar det och har varit sådär kletigt tryckande innan regnet kom.

Varit på Skivst. intervall 75min 2,5km pp löåbandet innan, lite uppvärmning sådär .Proteinbombat kroppen med äggmacka och smoothie med fil, frukt och proteinpulver och nu är det dax att betala räkningarna. TÄNK om ungeherrn kunde somna bara. JAg är trött nu och vill slappa...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tullemi

MissKaos: visst brukade du hänga i Thailandstråden? Tycker jag känner igen ditt alias.....

• ETSS
    Stackars..
    Krya på dig {#emotions_dlg.flower}
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-14 20:24:23 följande:
    MissKaos: visst brukade du hänga i Thailandstråden? Tycker jag känner igen ditt alias.....
    Jopp! OCh nu är det dax för den tråden igen Hoppas å magrutor till den resan.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tullemi
    MissKaos skrev 2011-08-14 20:42:27 följande:
    Jopp! OCh nu är det dax för den tråden igen Hoppas å magrutor till den resan.
    Skrattande  Solig Bra med en sporre, som tex en resa. Vi åker dessvärre inte i år, men jag får väl kämpa i gymmet ändå  
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!