Konvaljen skrev 2011-07-04 21:01:03 följande:
TS: fy vad tråkigt!
Besiktade ni huset?
Min man är jurist och jag har därför lite koll på sådana här saker. Det är hur svårt som helst att få igenom dolda fel, i princip omöjligt. Jag tror att det bästa är om ni kan förlikas med säljaren, kanske kan ni få prisavdrag?
Om ni gjorde en besiktning borde dessutom firman som utförde den bekosta en hel del.
Vi anlitaden ingen för besiktning eftersom det var en gjord samt att sambon gick igenom protokollet med besiktningsmannen.
Panelen är som sagt inte säkert att vi kommer kunna få något för, fast det finns dock en chans eftersom att fasaden var utan anmärkning förutom "vanligt" underhåll så att säga samt att om det är som det verkar så är det ett konstuktionsfel som man inte ska behöva räkna med.
Dom andra felen vi har hittat är än så länge att väggreglar i utbyggnaden (som innehåller duch/bastu, tvättstuga, groventré, förråd samt garage) är nergjutna i betongplattan samt ruttna.
Detta är juh heller inget vi hade kunnat besikta oss fram till utan har fått reda på iom att vi rev duschen/bastun för att renovera och bygga om.
Vet att det är svårt att få på dolda fel, har pratat med flera jurister för rådgivning, men det är juh den vägen vi får gå eftersom att jag tvivlar på att säljarna kommer förlikas med oss eftersom dom har en dolda fel försäkring..
Dock ska det vara "lättare" när det handlar om konstruktionsfel som jag förstått det.
Vi har en besiktining nu på fredag.
Och ja, surt är bara förnamnet på vad det är nu