delly skrev 2011-08-04 21:55:28 följande:
badrummet är gjort för 10 år sedan.. fönstren ? bra fråga ingen koll.
Sambon kom hem nu & han hade pratat med förra ägaren om badrummet, & han sa att om det är fuktskada så är det ju han som ska stå för det ,men om det inte är så så kommer vi att få betala...
Kan man lita på att han kommer att betala om det är så. eller kan han vända oss ryggen när allt är upprivet & säga skyll er själva ni tog ingen besikting.. så får vi stå för det fast han har lovat oss.
Ang fönstrena har jag svårt att se att de skulle vara splitternya om de redan ruttnat, men kolla vad ni kan hitta ang det iallfall!
Ang badrummet: Är det gjort för 10 år sen är det nästintill omöjligt att vända sig mot säljaren. Säger säljaren att han skall stå för det, vore det ju toppen för er skull! Jag tror dock att han säger så för att han liksom ni inte vet vad som gäller juridiskt i detta fall är jag rädd. MEN om han pratar med någon jurist/mäklare som säger som det är - att
han inte är skyldig att betala så vågar jag ju inte lova att han står fast vid det, oavsett om golvet är upprivet eller ej - det handlar om ganska mycket pengar när det är badrum. Risken är nog stor att säljaren inte vill betala längre då.
Jag personligen skulle göra om badrummet med förutsättning att betala allt själv, men att se det som ett stort plus om säljaren betalar hela eller en del av det av
moraliska skäl. Men jag tvivlar på det och är rädd att ni blir stående med hela kostnaden =(.
Men att det uppmättes fukt i badrummet måste ju heller inte betyda att hela badrummet är fuktskadat, men om du säger att du började må dåligt när ni flyttade in är det ju inte bra tyvärr. Men begär en nogrannare utredning för att fastställa hur läget ser ut!