Konvaljen skrev 2011-07-09 19:44:40 följande:
Hoppas jag inte kapar din tråd nu TS, ber om ursäkt isåfall!
Gällande besiktning så är det så att man som köpare aldrig kan lita till fullo på den besiktning säljaren alt mäklaren gjort. I mitt jobb har jag kommit i kontakt med sådana här fall och det finns gott om exempel på besiktningsfirmor (även stora och inga namn nämnda..) som gjort en medvetet undermålig besiktning för att gagna säljaren.
För några år sedan tog även Uppdrag Granskning, tror jag det var, upp detta. Kontentan blev då, liksom i det här fallet, att man som köpare alltid ska besikta huset själv. Och egentligen är ju 10 000 som en genomsiktlig besiktning kostar en sjukt liten summa
Men ska man se det på det viset kan du juh heller aldrig lita på den besiktning du som köpare köper heller.
Men visst är 10 000 lite i den hela summan.
Konvaljen skrev 2011-07-09 19:45:38 följande:
...i förhållande till vad huset kostar.
Som sagt TS, jag hoppas verkligen det går bra för er men är skeptisk och hoppas att ni också gör en back-up plan.
Vi hoppas också det kommer gå bra.
Back-up plan, ja om det inte fungerar på något sätt att få någon att ta ansvar så är det i slutändan bara två val vi har.
Låna mer pengar för att åtgärda (vi pratar säkert 300 tkr om vi har otur) eller försöka häva köpet och stå med skulder och utan boende.