• Anonym (TS)

Lidl vs Netto

Vilken av dessa föredrar du?
    Varför föredrar du den ena mer än den andra? 

Skriv gärna vad du tycker om båda och varför du tycker som du gör. 
    Gärna både för och nackdelar. 

Blev inspirerad av en annan tråd.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lidl vs Netto
  • Jenilia

Netto! Klart bättre utbud på "normala" varor :).

• Anonym (IA)

Ingen aning. Vi har inte Netto här där jag bor. Lidl handlar jag inte på, de har ju ingenting. Inte ens basvaror. Lite Sovjet-stuk på både utbud och personalens "serviceanda".

• labolinan

Lidl, för att min äldsta son älskar deras glass och man hittar mycket nytt och intressant... Skulle dock inte veckohandla där eftersom de inte ens har hälften av varorna jag behöver :=)

• UntilTheDark
    Anonym (IA) skrev 2011-06-23 23:00:12 följande:
    Ingen aning. Vi har inte Netto här där jag bor. Lidl handlar jag inte på, de har ju ingenting. Inte ens basvaror. Lite Sovjet-stuk på både utbud och personalens "serviceanda".
    Hur skiljer sig personalen på Lidl från t.ex Ica? 
  • UntilTheDark

Jag föredrar Lidl. 

• Anonym (IA)
    UntilTheDark skrev 2011-06-23 23:02:46 följande:
    Hur skiljer sig personalen på Lidl från t.ex Ica? 
    Jag upplever dem som mer stressade, men det kan ju vara jag som haft otur att bara träffa på den stressade delen av personalen.
  • Anonym (TS)

Lidl och Netto har ju inte den personalstyrkan som tex ICA har, ändock med de samma sysslorna som ska göras. Det kanske är en förklaring till varför personalen ibland inte riktigt har tid med kunderna på samma sätt som man har på ICA eller i andra stora/större butiker. 

• Virriga Vera

Det beror ju helt på vad jag skall handla och vilken affär som är närmast. Ost köper jag gärna på Netto då de har dansk ost. Korv och köttpålägg köper jag helst på Lidl då de har en väldigt bra kvalité på det. Jag handlar aldrig all mat i någon av dessa affärer. Utan det blir att jag slinker in om jag är i närheten.

• Anton Chigurh
    Varför i helvete ligger detta under anonyma diskussioner ???

Föredrar Netto. Får köra 12 mil ytterligare om jag vill handla på Lidl. Så Netto. Definitivt. 
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
Svar på tråden Lidl vs Netto