• Anonym (TS)

Lidl vs Netto

Vilken av dessa föredrar du?
    Varför föredrar du den ena mer än den andra? 

Skriv gärna vad du tycker om båda och varför du tycker som du gör. 
    Gärna både för och nackdelar. 

Blev inspirerad av en annan tråd.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lidl vs Netto
  • Capt Janeway

Skitaffärer båda två.

• JPT
    Modgun skrev 2011-06-25 17:38:27 följande:
    äter ungerfär som varje människa gör.
    Det som finns på willys, finns också på lidl.
    Oj, jag tycker det inte ens går att jämföra Willys med Lidl. Som natt och dag! 
  • Modgun
    Tecken skrev 2011-06-25 18:01:01 följande:
    Oj, så är det inte här där jag bor. Willys har "allt", medan Lidl inte ens har ett fullgott basutbud.
    Här är det tvärt om. Willys har urdåliga priser på kött och det är mer utländskt kött än svenskt (tvärt om på lidl) och de har liksom INGET hos sig som jag inte kan köpa på lidl. Förutom det glutenfria, det får jag köpa på willys.
  • Modgun
    JPT skrev 2011-06-25 18:03:57 följande:
    Oj, jag tycker det inte ens går att jämföra Willys med Lidl. Som natt och dag! 
    Beror väl på hur det ser ut hos dig eller hur?
    Här finns det samma utbud, förutom att det är mer utländskt kött på willys än vad det är på lidl.
  • roflmao
    Modgun skrev 2011-06-25 17:58:43 följande:
    Ehh JO.!!
    Där jag bor har Lidl bara massa skräp och någon enstaka vara man kan tänka sig att köpa medan Willys är riktigt bra.
  • Modgun
    roflmao skrev 2011-06-25 18:08:31 följande:
    Där jag bor har Lidl bara massa skräp och någon enstaka vara man kan tänka sig att köpa medan Willys är riktigt bra.
    Ja men där JAG bor är det tvärt om. Kan det verkligen vara så svårt att tro att alla willys affärer INTE är likadana?
  • Linda1976

Saker jag köper är kanske mer udda: ekologiskt kokosfett, rålakrits, ekologiska kokosflingor, svenskt naturbeteskött, Skånemejeriers smör, manuell chark-korvar, parmesan i 1kg-paket, Wapnö ohomogeniserad mjölk eller Åsens lantmjölk, Wapnö vispgrädde, ekologiska grönsaker...

Finns detta på Lidl/Netto så är jag beredd att omvärdera. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • älskarlivet81

Ingen av dem, handlar väldigt sällan på någon av de ställena. Framför allt storhandlar vi aldrig där utan åker väl mest dit om de har något bra erbjudande

• JPT
    Modgun skrev 2011-06-25 18:05:21 följande:
    Beror väl på hur det ser ut hos dig eller hur?
    Här finns det samma utbud, förutom att det är mer utländskt kött på willys än vad det är på lidl.
    Absolut, det skiljer sig förmodligen från ort till ort. Jag bor i Göteborg! 
  • Modgun
    JPT skrev 2011-06-25 19:40:44 följande:
    Absolut, det skiljer sig förmodligen från ort till ort. Jag bor i Göteborg! 
    Jag också.
    OM man inte ska ha diverse specialvaror såsom glutenfritt, laktosfritt, mycket ekologiskt så går det att fina det mesta på lidl.
Svar på tråden Lidl vs Netto