Lidl vs Netto
Vilken av dessa föredrar du?
Varför föredrar du den ena mer än den andra?
Skriv gärna vad du tycker om båda och varför du tycker som du gör.
Gärna både för och nackdelar.
Blev inspirerad av en annan tråd.
Vilken av dessa föredrar du?
Varför föredrar du den ena mer än den andra?
Skriv gärna vad du tycker om båda och varför du tycker som du gör.
Gärna både för och nackdelar.
Blev inspirerad av en annan tråd.
Jag föredrar nog Netto. Jag har i och för sig inte handlat lika många gånger på Lidl, men ändå. Jag är kräsen med vad jag äter och sådär och då vill jag köpa varor av märken som jag känner igen eftersom jag inte har råd eller lust att experimentera. Netto har fler av dessa medan Lidl har fler utländska märken med varor som liknar svenska varor till utseendet, men sedan visar sig smaka helt annorlunda och så.
Sedan har Netto Estrella- och OLW-chips, medan Lidl bara har OLW.
En fördel jag märkt med Lidl är dock att jag aldrig varit med om att exempelvis Coca-colan varit slut där, medan den ofta är slut på Netto. (Jag har varit coca-colaberoende och har nu övergått till att bara dricka cola en gång per vecka och då blir det lite antiklimax när jag kommer fram till Nettos läskavdelning och upptäcker att det bara finns coke zero och någon Premier (eller vad de nu har för märke) lightcola.)
Ni som säger att Lidl/Netto har allt ni behöver? Vad äter ni egentligen? (en ärlig undran). Jag skulle inte överleva 2 v på deras sortiment.
Linda76: dom har bröd, smör, ost, youghurt och olika köttpålägg. Sedan har de ägg, kött (gris, nöt, fågel och ibland även lamm) de har potatis och grönsaker, ris, pasta och diverser kakor och andra onyttigheter om man vill ha det. Iaf på Lidl. Sedan kanske inte allt är arla eller Scan men funkar lika bra iaf.
Jag kan inte välja, då jag gillar båda fast på olika sätt.
Lidl har oftast bättre mat och jag köper gärna hudvårdsprodukter av dom, medan Netto brukar ha bra erbjudanden på kläder, accessoarer och små saker till hemmet