Lidl vs Netto
Vilken av dessa föredrar du?
Varför föredrar du den ena mer än den andra?
Skriv gärna vad du tycker om båda och varför du tycker som du gör.
Gärna både för och nackdelar.
Blev inspirerad av en annan tråd.
Vilken av dessa föredrar du?
Varför föredrar du den ena mer än den andra?
Skriv gärna vad du tycker om båda och varför du tycker som du gör.
Gärna både för och nackdelar.
Blev inspirerad av en annan tråd.
Är det anonymitetsfrihet för att svensson kan tänkas tycka det är pinsamt att bli outade med att titta på prislappen?
Netto röstar jag på. Godare billighetscola och superbra barnstrumpspack med jämna mellanrum. Minus är att de kan sakna normala saker som champinjoner på burk och maskindiskmedel i pulverform.
Lidl har funnits i stan sen 5 år, Netto byggde här i stan nu och i dagarna var det lång kö dit
Jag gillar Netto. Tyvärr finns dom inte i denna staden dock.
Jag handlar sällan på Lidl och Netto men jag föredrar helt klart Netto.
Jag tycker nog att Netto är minst dåligt av dessa
Netto har kändare märken medans lidl kör mycket utländskt som i alla fall jag inte känner igen.
Nackdelen med Netto är att många av deras varor som är i deras reklamblad oftast är slut när man väl kommer dit. Redan första eller andra dagen. Och det är oftast dessa erbjudanden som gör att jag åker dit. Kyckling, kött osv.
Vet inte hur det ligger till med den biten på Lidl eftersom jag inte handlar där så ofta.
Lidl har bättre grönsaker än Netto medans jag nog föredrar brödutbudet på Netto.
Många skriver att Lidl har okända varor så därför handlar man inte där. Testa varorna nån gång,ni blir kanske glatt överraskade.
Alltså handlar jag hellre på Lidl än Netto. Tycker dessutom att Netto har riktigt dåligt utbud och höga priser. Vet att Netto har större butiker på andra ställen än här och det kan ju också avgöra deras utbud.
Var på Lidl igår och storhandlade mat för ca 2 veckor. Dom har så gott som allt man behöver och lite till jämfört med vårat Netto.
om man går efter utbud så helst netto. Men jag gillar vare sig lidl eller netto eftersom det luktar illa på lidl och springer Wt folk på båda ställena.
Inget av det - ingen av affärerna har ett sortiment som matchar mitt behov. Handlar allt på ICA. Men om svältdöden stod emellan mig och val av butik, så får det bli Netto. Det är ju ändå danskt.