Lidl vs Netto
Vilken av dessa föredrar du?
Varför föredrar du den ena mer än den andra?
Skriv gärna vad du tycker om båda och varför du tycker som du gör.
Gärna både för och nackdelar.
Blev inspirerad av en annan tråd.
Vilken av dessa föredrar du?
Varför föredrar du den ena mer än den andra?
Skriv gärna vad du tycker om båda och varför du tycker som du gör.
Gärna både för och nackdelar.
Blev inspirerad av en annan tråd.
Netto any day of the week gällande netto o Lidl.
@ modgun
Utländskt på willys? Vilken butik?
@ modgun
Jag ställde en fråga då jag vet att merparten är svenskt kött på Willys med mindre procent utländskt för att ta åt sig en större mängd kunder med ett bredare sortiment. Det gör ALLA butiker. Men att säga att det enbart e utländskt e rakt falskt. Därav vilken butik återigen?
Netto har jag bara varit inne i en gång, sunkig affär med ruttna grönsaker, dammiga matvaror och äckligt på golvet. Skulle inte handla där igen.
Lidl tycker jag är bra, i min förra hemstad var Lidl den affären som de flesta handlade på, de har lika mycket vanliga varor på Ica och hemköp, men MYCKET billigare.
Nu i min nya hemstad så handlar jag mest på Ica Maxi elelr Willys, men besöker Lidl några gånger/vecka för de har mycket bra frukt och grönsaker och deras chark är underbar
Skulle aldrig frivilligt köpa mat i de affärerna, handlar helst på Ica men Konsum, Vivo och Willys ibland. Tycker de 2 affärerna inte har annat än ett äckligt laget och för mycket skräm som inte ens passar in i en mataffär!!! Måste ändå handla där ibland för att min sambo tycker de är så bra priser, är mest äcklad av de vi köper hem, han får dessutom alltid betala då vi går dit, så förstår inte poängen när jag annars gladerligen betalar i de " bättre" affärerna!
Jag tycker man kan köpa enormt bra "stapelvaror" på Lidl, i alla fall i Kumla. Sen får man åka till ICA maxi om man ska ha specialkött. Men det mesta finns där och det är MYCKET billigare.