• Anonym (TS)

Lidl vs Netto

Vilken av dessa föredrar du?
    Varför föredrar du den ena mer än den andra? 

Skriv gärna vad du tycker om båda och varför du tycker som du gör. 
    Gärna både för och nackdelar. 

Blev inspirerad av en annan tråd.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lidl vs Netto
  • JPT
    Modgun skrev 2011-06-25 20:28:23 följande:
    Jag också.
    OM man inte ska ha diverse specialvaror såsom glutenfritt, laktosfritt, mycket ekologiskt så går det att fina det mesta på lidl.
    Jag gjorde ett försök för bara några veckor sedan. Vi hade en lista med saker vi skulle handla och allt vi kom ut med var en limpa bröd (som inte var speciellt god sen i alla fall). 
  • Modgun
    JPT skrev 2011-06-25 20:43:53 följande:
    Jag gjorde ett försök för bara några veckor sedan. Vi hade en lista med saker vi skulle handla och allt vi kom ut med var en limpa bröd (som inte var speciellt god sen i alla fall). 
    Jaha?
    Jag har varit med om samma sak på willys.
  • trollkarl

Netto any day of the week gällande netto o Lidl.

@ modgun

Utländskt på willys? Vilken butik?

• Modgun
    trollkarl skrev 2011-06-25 20:48:14 följande:
    Netto any day of the week gällande netto o Lidl.

@ modgun

Utländskt på willys? Vilken butik?
    Ja utländskt, såsom irländskt, danskt, skottland oxfilé ifrån sydamerika.
    Spelar det någon roll?
  • trollkarl

@ modgun

Jag ställde en fråga då jag vet att merparten är svenskt kött på Willys med mindre procent utländskt för att ta åt sig en större mängd kunder med ett bredare sortiment. Det gör ALLA butiker. Men att säga att det enbart e utländskt e rakt falskt. Därav vilken butik återigen?

• roflmao
    Modgun skrev 2011-06-25 18:09:50 följande:
    Ja men där JAG bor är det tvärt om. Kan det verkligen vara så svårt att tro att alla willys affärer INTE är likadana?
    Inte ett dugg men du kanske inte borde uttrycka dig så kategoriskt om du inte vill att någon ska säga emot?
  • MammaHela

Netto har jag bara varit inne i en gång, sunkig affär med ruttna grönsaker, dammiga matvaror och äckligt på golvet. Skulle inte handla där igen.

Lidl tycker jag är bra, i min förra hemstad var Lidl den affären som de flesta handlade på, de har lika mycket vanliga varor på Ica och hemköp, men MYCKET billigare.

Nu i min nya hemstad så handlar jag mest på Ica Maxi elelr Willys, men besöker Lidl några gånger/vecka för de har mycket bra frukt och grönsaker och deras chark är underbar

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • CeciliaMaria82

Skulle aldrig frivilligt köpa mat i de affärerna, handlar helst på Ica men Konsum, Vivo och Willys ibland. Tycker de 2 affärerna inte har annat än ett äckligt laget och för mycket skräm som inte ens passar in i en mataffär!!! Måste ändå handla där ibland för att min sambo tycker de är så bra priser, är mest äcklad av de vi köper hem, han får dessutom alltid betala då vi går dit, så förstår inte poängen när jag annars gladerligen betalar i de " bättre" affärerna!

• Anton Chigurh
    CeciliaMaria82 skrev 2011-06-26 11:29:53 följande:
    Skulle aldrig frivilligt köpa mat i de affärerna, handlar helst på Ica men Konsum, Vivo och Willys ibland. Tycker de 2 affärerna inte har annat än ett äckligt laget och för mycket skräm som inte ens passar in i en mataffär!!! Måste ändå handla där ibland för att min sambo tycker de är så bra priser, är mest äcklad av de vi köper hem, han får dessutom alltid betala då vi går dit, så förstår inte poängen när jag annars gladerligen betalar i de " bättre" affärerna!
    Att skriva ett korkat inlägg är inte nödvändigtvis samma som att vara korkad.

Fast ibland så är det det. Men inte alltid !!!
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • MammaHela
    roflmao skrev 2011-06-25 17:50:06 följande:
    Icke!
    Det beror väl helt på vart Lidl ligger eller hur?

Jag har varit inne på Lidlaffärer som inte har ett skit.. och jag har varit inne på Lidl butiker som har  bättre utbud än både lokala Ica och Konsum,
  • Scarlett

Jag tycker man kan köpa enormt bra "stapelvaror" på Lidl, i alla fall i Kumla. Sen får man åka till ICA maxi om man ska ha specialkött. Men det mesta finns där och det är MYCKET billigare.

• MammaHela
    Scarlett skrev 2011-06-27 17:27:35 följande:
    Jag tycker man kan köpa enormt bra "stapelvaror" på Lidl, i alla fall i Kumla. Sen får man åka till ICA maxi om man ska ha specialkött. Men det mesta finns där och det är MYCKET billigare.
    fast Ica Maxi i kumla är fan en superbra affär, och billigast i hela Örebrolän har jag för mig att PRO kom fram till =)
  • Scarlett
    MammaHela skrev 2011-06-27 17:37:29 följande:
    fast Ica Maxi i kumla är fan en superbra affär, och billigast i hela Örebrolän har jag för mig att PRO kom fram till =)
    Jo fast om man handlar lite här och lite där så blir det billigare än på ICA Maxi. Sen slipper man euroshopperutbudet också och det är inte så där jätteroligt tycker jag. (ATt köpa alltså.)
Svar på tråden Lidl vs Netto