• Anonym (TS)

Lidl vs Netto

Vilken av dessa föredrar du?
    Varför föredrar du den ena mer än den andra? 

Skriv gärna vad du tycker om båda och varför du tycker som du gör. 
    Gärna både för och nackdelar. 

Blev inspirerad av en annan tråd.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lidl vs Netto
  • Ejin

lidl, men så jobbar jag där sen 8 år så min röst kanske inte räknas

• Linda1976

Har Lidl funnits i Sverige så länge?

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

var tvungen att googla. 2003 var det ja, tiden går fort.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Fru Kwasthilda

Lidl! De har tyska produkter som är riktigt, riktigt bra. Tex yoghurt och chark. Netto är bara sunkig lågpris. Ingen av butikerna har dock fullsortiment så man måste handla ngn annanstans också.

• Modgun

Lidl alla gånger.
    De har bra mycket bättre urval än netto, och de är billiga som bara den på kött.

• JPT

Tycker varken om Netto eller Lidl men om jag måste välja blir det Netto. Tycker att båda kedjorna har butiker som är röriga och ger mig en känsla av lagerlokal. Nä, det är inget för mig. 

Att handla ska för mig vara en trevlig upplevelse där man kan plocka varor i lugn och ro men samtidigt få inspiration. Och inspiration är det sista jag får i liknande "lågprisbutiker". Tyvärr måste jag säga, för jag tycker trots allt att det kan vara spännande med utländska varor.  

• Dr Mupp

Lidl. Utbudet av frukt och gröt på Lidl är överlägset och det är fin frukt och grönt. Tar an sig bara över gränsen för att köpa suspekta utlänska varor hittar man många guldkorn på Lidl. Synd att det är så långt borta.

Netto öppnade förra veckan. Och visst har de en del lockvaror billigt, men affären har  varit öppen en vecka och redan säljs rutten frukt och möglig sallad Kräks Mycket av reavarorna var slut. Sen var det inte så mycket billigare än vårt snordyra konsum för den delen heller. Dåligt utbud.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Scarlett

Jag älskar mitt Lidl! Alltid fräscha varor, kanonfina grönsaker, billigt, man hittar allt man behöver. I vårt Netto ligger saker precis hursomhelst och det är ofta utgånga varor i hyllorna. Blä!

• SchumiFerrari

Lidl! Älskar att kunna få tag på en del tyska märken där. Fräscht och billigt.

Svar på tråden Lidl vs Netto