Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Min barnmorska sa till mig att hon ville max att jag skulle gå upp 6kg
Absolut inte! Men faktiskt kan det vara lika stort, om inte större i vissa fall, problem i att man inte kan gå upp. Så länge man är bekväm i hur man mår och ser ut, så länge man lever hälsosamt både för sin och bebis skull så spelar ju inte vikt roll. Sen kan jag hålla med om att det är synd att många har lättare att skriva för de har gått upp lite än de som gått upp mer. Men kan dock tycka att så länge man inte svälter sig eller håller igen och nojar, trots att man är normalviktig, ska man inte be om ursäkt för att man inte går upp. Då är det snarare upp till stolta kvinnor som kanske går upp lättare eller både tillåter sig och vill gå upp under graviditeten att göra sin röst hörda!! Hälsa före vikt tjejer :)
V19 + 9 kilo :D
Vecka 37: +20 kg
V29 + 15kg...
v 18 +3,5
Väntar mitt tredje barn och i denna graviditet i v 20 gått upp 4 kg men hade ett BMI på 24.7 innan så jag hade lite kvar sen de andra gossarna :) känns ok! Med första gick jag upp 27 kg andra 7 kg men då det är tätt mellan dem så hade jag en hel del kilon kvar... Tycker det kändes lite jobbigt när min bm påpekade min vikt denna graviditet! Och sa att jag skulle röra extra mycket på mig... Men som någon skrev innan hälsa före vikt!
v. 24 + 3,6 kg