Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Att man gått upp lite kan man inte hjälpa, men det som är synd är att det är oftast bara "de som vågar skriva"... Ibland kan det låta skrytsamt och ibland kan man höra oron mellan raderna. kom igen nu, kontra med lite siffror - jag tror inte att några av er som skrivit ovan är ensamma!! Tycker det är mer regel än undantag bland mina mammavänner att maxa vågen i babyverkstaden :)
...givetvis tycker jag det är skönt att jag (fram till nu.....) inte haft lätt att gå upp i vikt trots tre täta graviditeten och grym aptit. Men det är en petitess, allt för att bebis ska må bra - om det så krävs 30kg till att kämpa med :)
Jag funderar på om de som gått upp väldigt lite eller till och med gått ner har kräkits under graviditeten? Jag tex har inte gjort det och gått upp som jag skrev 7kg och är i v18. Fast sen är det väl olika, vissa går upp i vikti tidigt och andra senare, så egentligen har det ju ingen större betydelse hur man går upp =)
Jag har inte kräkts.. Men däremot dragit ner ordentligt på träningen vilket gör att jag troligen har tappat en hel del muskler. Då muskler vägen mer än fett så tappar man i vikt. Nu ligger jag ändå på plus sen inskrivningen med +4kg v.23... Jag har också tryckt i mig en hel del extra mat, speciellt i början då jag var hungrig hela tiden..
Med mitt första barn gick jag ner massa i början och också på grund av att jag tappade muskler... Denna gång har jag kräkts en del i början och höll samma vikt därav ett tag - men det jämnar ut sig med tiden ;)
Jag har inte kräkts och har mått hur bra som hellst. Allt handlar om man vägde mycket innan man blev gravid.
Jag har spytt som en gris (gör det forftfarnde,) har hypermesis , men har ändå gått upp 9 kg i v 32:)
V 37+2 och gått upp 10kg. Men då lider jag av vad de kallar "grav fetma" sedan innan så finns att ta av. Därimot vet jag inte vart kilorna satt sig.. Ser smalare ut i ansiktet nu
Än innan
Vecka 21 och +5 kg. Är normalviktig sedan innan.
+12 kg är väl normalt? Att bara gå upp ett par två kilo är väldigt onormalt men väldigt vanligt här...
Tips är att fråga mammor man känner!
Har man övervikt går man upp mindre av naturliga skäl, det är även dom som ofta kan ha samma kläder ( dom som skriver att nej, jag har mina vanliga kläder i v25...) och som kan dölja sin grav länge.
Jag har enormt bra ämnesomsättning, går aldrig upp i vikt förutom vid grav. + 25 kg brukar det bli. Vi, normalviktiga går ofta ner allt snabbt utan vidare ansträngning. Det hög inte dom andra...
Vecka 35
14kg
Http://www.emiq.blogg.se