• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • Eliv

Äh, nu får väl jag skriva då som gått upp lite mer genomsnittligt än de senaste inläggen. ;)

V. 34, ca 9 kg.

• Eliv
    Starbaby skrev 2012-08-30 15:58:22 följande:
    De flesta som skriver här har i princip inte gått upp alls, de som gör det tycker att det är jobbigt och skriver ingenting, det är synd för då tror de flesta att de är onormala som går upp i vikt när de är gravida och skäms. Det verkar vara avundsvärt om man lyckats gå ner i vikt dessutom. Vilket ju i sig inte är hälsosamt alls, om man inte är överviktig vill säga.

Jag är i vecka 21+2 och gått upp 10 kg.

Så våga skriv ni också som gått upp rejält i vikt, det är inget att skämmas för alls. Vi är alla olika !!!
    Åh du tog orden ur min mun!
  • Love78

Jag har gått upp 24 kg!!! Hade gått upp det när jag var hos bm förra ggr i v 35+6
    är nu i v 37+0 och ska till bm på Måndag!
    Har gått upp ca 30 kg med de andra 4 barnen så förväntar inget annat denna ggr.. Har absolut ingen matlust inget sug men är bara en som har väldigt att gå upp i vikt när jag är gravid,tydligen!!

• mx5

Jag är nästan orolig för att jag inte går upp, tycker att det är skönt att läsa om andra som inte gör det oxå.
    V15 -1 kg nu....
    Jag har gått upp mer i vikt med mina andra barn, Denna gången har jag magkatarr och äter 40 mg losec om dagen. ska vara ok enligt läkare, men en då, ni som är gravida vet ju hur man oroar sig...  

• lundqvist87
    lundqvist87 skrev 2012-08-30 14:26:06 följande:
    v 25 +1kg
    egentligen inte de heller då jag andra vägningen hade gått ner 1 och nu 4e gått upp 1 så ligger på min startvikt
  • Leli84

Är i v 40 och har gått upp 14 kg sedan inskrivningen eller ca 15 kg totalt under graviditeten.

Är ganska nöjd med viktuppgången. Är lång och började på undervikt så tror vikten har behövts för litens välmående. Har ätit ungefär som jag brukar under hela graviditeten. Ev att jag ibland har varit lite hungrigare än vanligt. Har ett BMI på ca 23 nu på sluttampen. Med lite tur kanske något eller några av gravkilona även vill fastna efter graviditeten Glad

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?