• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • EQ85

med första dottern gick jag upp 22 kg. startade på 55 kg
    nu startade jag på 58. väger nu 60 kg i v 24+2. = 2 kg

• om drömmen slår in
    med mirakel i magen skrev 2012-09-01 19:38:36 följande:
    Absolut inte! Men faktiskt kan det vara lika stort, om inte större i vissa fall, problem i att man inte kan gå upp. Så länge man är bekväm i hur man mår och ser ut, så länge man lever hälsosamt både för sin och bebis skull så spelar ju inte vikt roll. Sen kan jag hålla med om att det är synd att många har lättare att skriva för de har gått upp lite än de som gått upp mer. Men kan dock tycka att så länge man inte svälter sig eller håller igen och nojar, trots att man är normalviktig, ska man inte be om ursäkt för att man inte går upp. Då är det snarare upp till stolta kvinnor som kanske går upp lättare eller både tillåter sig och vill gå upp under graviditeten att göra sin röst hörda!! Hälsa före vikt tjejer :)

Att det är ett problem om man inte går upp i vikt fast man försöker och kanske behöver förstår jag absolut. Det var inte riktigt det jag var ute efter.. Men strunt samma, alla är olika och har olika förutsättningar, så är det bara..
  • bubblish

Första barnet gick jag upp ca 30(!) kg med. Och då hade jag några extra kg redan innan. Gick bara ner 15 av dem. 

Nu är jag i vecka 29+4 med andra barnet och har gått upp 7,5, och alla kg har kommit efter vecka 21! Hoppas innerligt att det inte blir många kg till!

• melek

v.20 +8kg detta ar tredje barnet, började pa 52 kg
    andra barnet 19kg startvikt 57
    första barnet 18 kg startvikt 52

Jag har fatt vara barn ganska tatt.
    första. juli 2010
    andra. september 2011
    tredje. beraknat 26/1-13 

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?