Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Vecka 21 och har gått upp 5kg. Vägde 54kg när jag blev gravid, 168 lång. Hoppas hålla mig under 70kg även denna graviditet.
7kg vecka 18.
Louwa: det är också mitt "mellan tummen och pekfingret" mål att inte komma över 70kg... Men det får vi nog ta och se om ett tag ;)
V.22 +7kg
V. 29 - 1 kg. Gick ner i vikt från 68 till 58 kg första 16 veckorna, nu har jag snart gått upp det igen!
v. 24 nu, 2,5 kg.
v 25 +1kg
v 20 (19+3) +2kg
De flesta som skriver här har i princip inte gått upp alls, de som gör det tycker att det är jobbigt och skriver ingenting, det är synd för då tror de flesta att de är onormala som går upp i vikt när de är gravida och skäms. Det verkar vara avundsvärt om man lyckats gå ner i vikt dessutom. Vilket ju i sig inte är hälsosamt alls, om man inte är överviktig vill säga.
Jag är i vecka 21+2 och gått upp 10 kg.
Så våga skriv ni också som gått upp rejält i vikt, det är inget att skämmas för alls. Vi är alla olika !!!