• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • skogstjejen19

Vecka 35+1 och har gått upp 14 kg och det verkar bli fler :( hade för 3 veckor sedan "bara" gått upp 8 kg, BM säger att det bara är vätska men ändå :(

• Pysseltjej

Myyslii skrev 2013-08-07 14:42:54 följande:
    Är i v7 och har gått ner 4kg.. Kan det vara farligt?

Gick ner 3 kg i början pga illamående och vinterkräksjuka. BM sa att det inte är någon fara för barnet, som "tar den energi det behöver ändå" - det är du som kan bli trött och sliten... Lycka till.

Har nu gått upp 12 kg eller 15 om man räknar från lägstavikten jag var nere på i början av graviditeten...  v.33+6.
  • Morrran

V 32, +11kg. Med förra barnet gick jag totalt upp 30kg så jag hoppas slippa det denna gång...

• Aili

Vikt före + var 58 kg (169 cm)
    Vikt vid inskrivning 60 kg
    Vikt idag 38+4 63 kg

Gick upp 17 kg förra graviditeten så både vi och barnmorskan är lite förvånade över den minimala viktuppgången. 

• littletreasure

V 37 + 15,5 kg. Tappat lite mer än ett halvkilo senaste veckan. Hört att det kan vara så att vissa går ner i slutet. Nu är det dessutom lite svalare temperatur. Men jag har inte varit speciellt svullen någonstans, men är det jämt fördelat så kanske det inte märks lika tydligt.

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?