• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • musk

39+0 nästan 10kg.

Gravid v.40 - bf. 3/12
  • Cecilialia

20 kilo. Vägde 54 innan, väger nu 74 :)

• Carina1

Började på 68 kg (tränade väldigt mkt på gym innan ) , i början av grav ned 7 kg , Nu upp 3 kg . Så vägen 64 kg m kläder .
    Dock räknar jag att gå upp mer . Är bara i v 24 än så länge .  Men har fortfarande svårt att behålla en viss mat . Annars är allt bra .

• musk

V.39+0 stod vågen på 72.6 födde dagen efter. Sammanlagt 10kg!

• Petraaan

V 21 10 kg. Undrar om man kan bromsa vikten? Någon som vet ? Haft väldiga problem med rygg hittills men det är bra nu, ätit massa skit med..Mycket av det jag gått upp är onödigt, tänker att om jag börjar träna nu och äta bra kanske det kan stanna upp en hel del? ( bör enligt rek inte gå upp mer än till 81 kg, bara 5 kg kvar alltså.......)

• emsiiiis
    Petraaan skrev 2013-12-02 21:08:29 följande:

V 21 10 kg. Undrar om man kan bromsa vikten? Någon som vet ? Haft väldiga problem med rygg hittills men det är bra nu, ätit massa skit med..Mycket av det jag gått upp är onödigt, tänker att om jag börjar träna nu och äta bra kanske det kan stanna upp en hel del? ( bör enligt rek inte gå upp mer än till 81 kg, bara 5 kg kvar alltså.......)

Jag rörde på mig 30 min varje dag och körde gym. Promenaden på minst 30

Min körde jag genom hela graviditeten och gymma till v 27. åt bra husmanskost och "lyxa" med ngt gott vid dom tillfällen jag var sugen. Hände dock sällan, varannan vecka kanske. jag gick upp allt som allt 6 kg. Min BM trodde de berodde mycket på min vardagsinställning.
  • Lady Soul

Självklart är det bra att äta nyttigt och röra på sig i den utsträckning ens kropp klarar av (lite svårare om man t.ex har problem med illamående eller foglossning). Men, är man normalviktig från början ska man heller inte gå upp för lite och absolut inte banta. Förutom barnet väger även t.ex livmoder och utökad blodvolym en del. En del binder en hel del vätska mot slutet och lagrar på sig några kilo fett att ta av i början om man planerar att amma. Det går åt en hel del energi de första månaderna.

Det viktigaste tycker jag är i alla fall att inte titta för mycket på hur mycket eller lite andra går upp. Alla har olika förutsättningar som inte syns i de här korta inläggen. Bättre i så fall att prata med sin BM. Men att vara lite nyfiken är så klart inte fel, det är ju därför jag själv skrivit i den här tråden :)

• icfan

är i vecka 18 nu och änsålänge har vågen stått still..  och det känns riktigt bra..

tränar regelbundet på gym och äter lchf med vissa liberala inslag då och då när suget faller på ^_^

Hoppas att vågen håller sig stilla ett bra tag till ^^

Don't ride faster then your guardian angel can fly
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?