• Norlin

Jobbig 3-åring

Vi har nog världens jobbigaste och barnsligaste 3-åring!!

Dom senaste dagarna har han varit som en ett åring och han gnäller för minsta lilla jämt.
    Jag är så trött på honom när han håller på så.
    Nu är det sista vckan på dagis, innan 4 veckors sommarlov. Och jag kan ju inte påstå 
    att jag ser fram emot att ha honom hemma så länge.

Som nu i morse så blev han skitsur för att han fick på sig en tröja som han inte ville ha. Vad ska man
    göra i en sådan situation? Låta han byta tröja eller låta han ha på sig den...  

• Svar på tråden Jobbig 3-åring
  • Norlin

Vad skönt att det fler än jag som har såhär... Men det är väl tydligen vanligt i denna åldern. Bara hoppas att det släpper snart!

Lillave: Min son kan uppföra sig, bara han vill. Men han är inne i en väldigt jobbig/barnslig period nu.  

• Ina w

Min dotter på 3,5 byter kläder en si så där 10 gånger om dagen.. och då byts troser byxer kjolen kläningen ja allt.. satte lås på byrån, men hokuspokus så fixa hon upp den med..*unge * höll på bli galen efter som jag inte kunde hålla reda på vad som va rent och inte..

Vi har oxå en massa humör..massa massa humör... Phuu

° ° °★♥☆ ღ♥ Izabell 2oo8-o2-06 &★♥♥☆ ღ♥ Melissa 2010-03-30
  • HappyUs

Åh, vad skönt att höra att man inte är själv med en jobbig 3-åring! Han är verklikgen hemsk just nu (om man får säga så). Han tjatar, bråkar & gnäller om precis ALLT! Har lust att gräva ner huvudet i sanden mest hela dagarna ... :/

• natimaria

kul att inte vara ensam! hoppas att det löser sig snart för alla! :)

• Norlin
    HAPPYUS:  Samma här... Min son är också hemsk!! Han tjatar, bråkar och gnäller också om ALLT, hela dagarna!
    Även om man säger: "Om du är snäll, så kan vi ut och cykla en runda sen". Men ändå ska han hålla på att tjaffsa hela tiden... Vi köpte en cykelvagn igår.
    Han säger att han vill ut och cykla, men det är inte så kul att hitta på något när han håller på hela tiden! 
  • HappyUs
    Norlin skrev 2011-07-09 10:30:18 följande:
    HAPPYUS:  Samma här... Min son är också hemsk!! Han tjatar, bråkar och gnäller också om ALLT, hela dagarna!
    Även om man säger: "Om du är snäll, så kan vi ut och cykla en runda sen". Men ändå ska han hålla på att tjaffsa hela tiden... Vi köpte en cykelvagn igår.
    Han säger att han vill ut och cykla, men det är inte så kul att hitta på något när han håller på hela tiden! 
    Låter nästan som det är min son du pratar om. :P Mutningar och hot har ingen verkan i det här hemmet. Att prata lugnt funkar inte, att höja rösten en snäpp funkar inte. Till slut så orkar man ju inte ta några kamper längre.
  • Norlin
    HappyUs skrev 2011-07-09 13:42:19 följande:
    Låter nästan som det är min son du pratar om. :P Mutningar och hot har ingen verkan i det här hemmet. Att prata lugnt funkar inte, att höja rösten en snäpp funkar inte. Till slut så orkar man ju inte ta några kamper längre.
    Nej, inget fungerar just nu. Pratata snällt eller höja rösten... NO WAY! Fungerar inte med mutningar här heller. Inte ens om vi har köpt godis. Han fortsätter ändå.
    Blir man arg på honom, så skrattar han bara åt en. Känns inte ens lönt att skälla  på honom längre...
  • Norlin

En sak till som verkligen irriterar mig, är när man tex säger:

Jag: Så, nu är kaffet snart färdigt.
    Han: Vad sa du?
    Jag: Nu är kaffet snart färdigt (med lite högre ton)
    Han: vad sa du?
    Jag: NU ÄR KAFFET SNART FÄRDIGT! (med tydlig och hög ton)
    Han: Men du får inte säga samma hela tiden (lite gnälligt) 

Man hör ofta: "Du får inte säga så" och "Du får inte göra så".... SKIT JOBBIGT!! Demon

• BebisVagga

har samma problem... gabriel e snart 3.5.. han e supergnällig.. krockodiltårar för allt.. o tjatar hela tiden.. gör inbrott i skafferiet hela tiden.. tjatar tjatar tjatar..

Svar på tråden Jobbig 3-åring