• Norlin

Jobbig 3-åring

Vi har nog världens jobbigaste och barnsligaste 3-åring!!

Dom senaste dagarna har han varit som en ett åring och han gnäller för minsta lilla jämt.
    Jag är så trött på honom när han håller på så.
    Nu är det sista vckan på dagis, innan 4 veckors sommarlov. Och jag kan ju inte påstå 
    att jag ser fram emot att ha honom hemma så länge.

Som nu i morse så blev han skitsur för att han fick på sig en tröja som han inte ville ha. Vad ska man
    göra i en sådan situation? Låta han byta tröja eller låta han ha på sig den...  

• Svar på tråden Jobbig 3-åring
  • Patzie

min tre åring låter som en siren. Inget fungerar mys, beröm, hot indragen godnatt saga. Kissa i blöjan men vill ibland prova kalsonger vilket är mycket bra förrutom att han kissar överallt hela tiden. Samtidigt super mammig och väldigt noga med att putta bort storebror 5 från mamma. Jag klarar honom bättre än pappa som blir vansinnigt förbannand på honom. Men jag förstår honom det är dumma pappa hela tiden och nej byt inte blöja bara mamma. KÄnner att jag inte räcker till min äldsta

• anija

ÅH va skön läsning detta var efter en helvetets eftermiddag! Man kan tro att ni alla varit hemma hos oss. Speciellt "vad sa du" känner jag igen väl!

• 3tjejer

Haha, min (snart) 3 åring bestämmer kläder (läs klänning och strumbyxor) varje dag. Vi har en hel låda full med t-shirts i alla färger som aldrig används, byxor ska vi inte ens tala om, det är mammas straff tydligen. Men helt ärligt är det inte en fight jag vill ta. Jag bestämmer nästan allt, vad hon har på sig (inom rimiga gränser) kan hon gott få bestämma själv. 

• Norlin
    Patzie skrev 2011-07-10 20:33:10 följande:

min tre åring låter som en siren. Inget fungerar mys, beröm, hot indragen godnatt saga. Kissa i blöjan men vill ibland prova kalsonger vilket är mycket bra förrutom att han kissar överallt hela tiden. Samtidigt super mammig och väldigt noga med att putta bort storebror 5 från mamma. Jag klarar honom bättre än pappa som blir vansinnigt förbannand på honom. Men jag förstår honom det är dumma pappa hela tiden och nej byt inte blöja bara mamma. KÄnner att jag inte räcker till min äldsta

Ja, samma här. Har en dotter som är ett år också. Och hon tar ju en hel del tid.
    Ändå tycker sonen att JAG ska göra ALLT med honom. Och dottern är också väldigt mammig. Så om man kunde klyva sig själv på mitten, skulle jag gärna göra det Glad 
    Sonen har slutat helt med blöja på dagen. Har varit väldigt smärtfritt faktiskt. Använder bara blöja på nätterna. 
  • WochE

Exakt så där har vi det här hemma med. Sonen blir 3 i November. Han har dessutom fått en lillasyster i November förra året. Han är ett monater vissa dagar. Vissa dagar gör jag inget annat än att längta tills han sover. Sen finns det självklart dagar han är helt underbar,Men just nu senaste tiden har det varit lite tufft kan jag säga.

Ibland känner jag mig totalt uppgiven. För han är värst mot mig. Och ja säger mågna det är han för du är den som är mest med honom. Men ibland undrar jag "förlåt mig " om det är något fel på honom. Överaktigv eller något. Många vänner som har barn gör så mycket med sina. De åker och badar och åker till djurparken och är på busfabrik mm men varje gång jag föröker göra det med våran son slutar det i tortalt kaos. Vi kan inte ens sitta oc äta lunch bland folk för han sitter inte still skriker och springer runt och jag blir totalt slut. Blir oftast att vi köper hamburgare och itter i bilen och äter för då vet jag att han äter och han sitter fast. Sjukt men jag vill ju kunna njuta och göra saker nu när jag är mammaledig med hans lilla syster men jag klarar ju inte av att åka iväg med dem själv. Är knappt det går att åka och handla med honom för efter 20 min vill han gå ur vagnen och får han inte det skriker han och tjuter och får han gå ur löper han amok bland hyllorna.

Det är som han totalt ignorerar mig. Han vet att jag är trött och han tjatar och tjuter skriker och vrålar slår sin syster. Känner mig ganska trött och detta vet han väl om med. Känner mg som en mamma som inte har kontroll över sitt barn och det har jag inte heller. Han börjar och tjata "leka med mig " från kl 5 på morgonen och håller på tills han somnar . Och jag leker i den mån jag kan men jag har ju ett barn till en 8 månaders tjej som är super gnällig när hon inte får vara i centrum. Och när hon är i centrum gör storebror rackartyg.

Är mycket ensam med barnen då deras far jobbar i familjeföretag och sällan är ledig.

• Norlin

Kollade inte vad hur mycket hon hade växt innan jag skrev...
    Kollade precis. När hon var 9 månader, vägde hon 8,500 kg.
    När hon var 10 månader, vägde hon 8,520 kg
    När hon var  11 månader, vägde hon 8,590 kg.
    Och växt 0,5 cm på dom två månaderna... Hon ska in på ett års kontroll och spruta imorgon. 

• Emmy L

Tackar TS och kommenterare för skratten jag fick av läsa här.

Ni tror era är jobbiga men ni skulle träffa min! Flört 

• Ina w

kanske skulle vi göra en hage och träffas?.. vi kan ha lås på hagen så dom inte rymmer.. "lfri lek"..under tiden kan vi mammaor sova? läsa? umgås? ha hörselskydd? *S*

° ° °★♥☆ ღ♥ Izabell 2oo8-o2-06 &★♥♥☆ ღ♥ Melissa 2010-03-30
  • tvilling 76

I den hagen passar min 3 åring in. Haha.

• Norlin

Det lät som en bra idè Ina w Glad
    Speciellt det där med att vi mammor kan sova under tiden! Känner mig som ett levande Spöke vissa dagar!

Svar på tråden Jobbig 3-åring