• Anonym (pojkflickan ts)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ja, ni ser ju rubriken. Min man hävdar alltså att jag är en sk. "pojkflicka".

Jag hade nyss varit hos frisören och glad i hågen kom jag hem och visade upp min nya frisyr, varpå min man kommenterade mitt nagellack på fötterna (turkost)
    MAN - "Jasså, har du vuxit ur pojkflickerollen?"
    JAG - "What?"
    MAN - "Ja, du har ju alltid varit en pojkflicka"
    JAG - "Säger du det? Hur är JAG en pojkflicka?"

Varpå han skrattar och "tittar under lugg" och försäker släta över genom att säga att HAN gillar det.

Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.

I mina ögon är jag ingen pojkflicka. Jag sminkar mig dagligen, rakar ben och mus dagligen, använder klackar så gott som dagligen, har alltid välordnad frisyr och fina naglar. Min röst är ljus och pipig. Jag förstår inte vad min man menar så jag har försökt fråga ut honom men han svarar bara "eeh, du vet vad jag menar, hahaha"

Vad definerar ni som en pojkflicka? En "sån" som jag?

Något tips på hur man gör för att inte vara en pojkflicka? Vad kan jag göra för att bli mer feminin?

• Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
  • Songs from the wood

Varför ta åt dig på det viset du gör? Din mans definition av pojkflicka behöver inte vara som din definition.

Du behöver inte tips på hur du kan bli mer feminin, Du behöver hjälp med att få bättre självkänsla!

• Anonym (M)
    HäxanSurtant skrev 2011-07-07 14:15:52 följande:
    Hahhahaha garvar ihjäl mig, kunde vart jag som körde den där ryggdunken och frågar, va fan fick du doppa eller?

Nu hade  jag ingen militärisk pappa hemme, men väl en mamma som absolut envisades med att lära alla sina barn samma sak oavsett kön, punkt slut typ.

Idag är jag tacksam, för jag kan fiska, borra hål, fileea en firre, rensa den, baka bullar, laga mat, tvätta, skarva kablar, tepetsera, snickra och en hel del till. Dock avhåller jag mig gladeligen från att rensa fisk om jag kan slipppa och föredrar att stycka kött i alla lägen istället för just fisk, men jag kan, om jag måste och min bror kan samma saker, även om vi har olika fallenhet för olika saker,  men kan det kan vi
    Underbar och klok mamma du har! 

Ja, det där relationssnacket är svårt. Jag har aldrig fattat analyserande som självändamål. Jag börjar genast fundera över problemlösning och får då höra att ibland måste man bara få häva ur sig. Fint, det köper jag,men inte om det pågår under längre tid och personen i fråga aldrig gör något åt saken.

Klassiskt scenario: Väninnan ringer till mig från sovrummet och gråter för att mannen sitter med en burköl framför TV:n och inte ser henne. "Jag vill att vi pratar om det som är vi." snyftar hon och jag fattar ingenting men hummar inkännande.

Hon erkänner att hon har hackat på honom hela dagen för att han inte ser henne (wtf?) och sen tycker hon att han är hänsynslös när han hellre kollar på motorsport. Egentligen lider jag med honom och tänker låååt karln vaaa, men jag klämmer in några passande floskler som jag har lärt mig.

Själv hade jag antingen satt mig i hans knä och hånglat upp honom hett alternativt gått ut med en kompis. När jag frågar varför hon inte går ut till honom i stället för att ringa mig säger hon: "Jag vill att han ska förstå själv att han borde se efter om jag är ledsen när jag går undan.".

Jag får spel på sånt. Mina väninnor är underbara personer på många sätt men den här biten fixar jag inte. Det problemet har jag inte med manliga vänner så könsrollerna spelar nog helt klart in här.      
  • Anonym
    mrs Elliott skrev 2011-07-07 19:29:26 följande:
    Cameron Diaz är ju en pojkflicka dvs någon lika gärna kan svepa en öl med grabbarna och ha gummistövlar eller svida om till högklackat och läppstift..Jag är sån och har alltid fått bekräftat att karlar tycker det är jävligt sexigt ;)

Inget ont om dig men jag har svårt att tro att de flesta män tycker det är sexigt med en kvinna som beteer sig som en man.

Tvärtom brukar ju män uppskatta kvinnor som beteer sig som...kvinnor.

Det är ju det som är så unikt med att vara kvinna, och sen så är vi olika män och kvinnor.

Kvinnor överlag är fysiskt svagare än män och män brukar uppskatta att få hjälpa och känna sig manliga.

Orka vara den där tjejen som ska vara runt sin pojkväns killkompisar jämt och haka på jämt, knäcka en öl med killens polare och rapa och skratta högt...det brukar ha motsatt effekt och män ser dig som en man istället för en kvinna oavsett hur sexig och kvinnlig du ser ut rent fysiskt.

• Anonym (1978)
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:06:02 följande:
    Jag vet inte om ni förstår riktigt hur jag menar. Tänk er att ni är på fika hos några bekanta, alla kvinnor är superfeminina med blommiga kklänningar, små koftor, perfekta frisyrer och naglar och alla har med sig tårtor och bullar de bakat själva. Du också. och när ni kommer hem så inser du att alla där ser dig på ett annat sätt, du är inte en av de lyckade kvinnorna, du är en pojkflicka - ett barn i deras ögon (trots samma ålder). jag tycker det känns fruktansvärt. Min man kunde lika gärna sagt att jag var en alien, en elefantman eller Quasimodo.
    Ryser...det låter som damerna på Wisteria Lane...då är det nog bättre att vara en pojkflicka
  • Anonym (real pf)
    Anonym skrev 2011-07-07 19:54:42 följande:

Inget ont om dig men jag har svårt att tro att de flesta män tycker det är sexigt med en kvinna som beteer sig som en man.

Det är ju det som är så unikt med att vara kvinna, och sen så är vi olika män och kvinnor.

Kvinnor överlag är fysiskt svagare än män och män brukar uppskatta att få hjälpa och känna sig manliga.

Orka vara den där tjejen som ska vara runt sin pojkväns killkompisar jämt och haka på jämt, knäcka en öl med killens polare och rapa och skratta högt...det brukar ha motsatt effekt och män ser dig som en man istället för en kvinna oavsett hur sexig och kvinnlig du ser ut rent fysiskt.

Det handlar kanske inte om att "bete sig som en man". Snarare att man kan bejaka både sina manliga och sina kvinnliga sidor och inte beter sig som ett våp.

Jag har alltid haft massor med killar eftersom jag har så lätt att skämta, snacka med och förstå dem.
  • Stinky
    HäxanSurtant skrev 2011-07-07 18:08:09 följande:
    Antar att du menar Bruce Willis eller hur han nu stavar
    Haha! Nog fasiken gör jag det! Så fel det blev där...  
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • JuliaåRonjasmammis

Men hjälp, så dumt!

Det är möjligtvis så som du beskriver inom vissa kretsar, men jag har då aldrig upplevt det. Och inte har jag då haft någon brist på män i mitt liv, snarare tvärtom, trots att jag inte någonsin betett mig som ett fånigt våp.

En kille som hade sådana krav på mig, hade jag aldrig ägnat en sekund ens, och definitivt inte sörjt. Jag vill inte leva med en person som är så indoktrinerad i mossiga könsroller.
    Life's a bitch and then you die
  • Anonym
    Anonym (real pf) skrev 2011-07-07 20:00:30 följande:
    Det handlar kanske inte om att "bete sig som en man". Snarare att man kan bejaka både sina manliga och sina kvinnliga sidor och inte beter sig som ett våp.

Jag har alltid haft massor med killar eftersom jag har så lätt att skämta, snacka med och förstå dem.

Jag tror inte män vill förstå kvinnor.

Män brukar tycka om kvinnor som de inte kan förstå som har någon form av "mystisk kvinnlig aura" runt sig.

De vill inte veta hur dina skönhetsrutiner ser ut varje morgon lika lite som de vill veta vad din parfym heter och hur det ser ut när du vaxar dig själv eller tar av dig sminket.

De flesta män vill ha en feminin kvinna.

Om de ville ha en maskulin kvinna så skulle de ta en man istället alt. en väldigt "butch" kvinna, men då skulle de vara den feminina personen i relationen och de flesta kvinnor vill ej ha en feminin man.

Jag tror personligen feminina kvinnor har det lättare att både hitta (eller bli hittade av) en man och behålla en man.

• Stinky

Påstår du att de flesta män gillar fjompor? Nä, skulle inte tro det, va? Jag skulle inte beskriva dem som du beskriver som "män" som män, utan som fjollor med jävligt dålig självkänsla.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)