• Anonym (pojkflickan ts)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ja, ni ser ju rubriken. Min man hävdar alltså att jag är en sk. "pojkflicka".

Jag hade nyss varit hos frisören och glad i hågen kom jag hem och visade upp min nya frisyr, varpå min man kommenterade mitt nagellack på fötterna (turkost)
    MAN - "Jasså, har du vuxit ur pojkflickerollen?"
    JAG - "What?"
    MAN - "Ja, du har ju alltid varit en pojkflicka"
    JAG - "Säger du det? Hur är JAG en pojkflicka?"

Varpå han skrattar och "tittar under lugg" och försäker släta över genom att säga att HAN gillar det.

Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.

I mina ögon är jag ingen pojkflicka. Jag sminkar mig dagligen, rakar ben och mus dagligen, använder klackar så gott som dagligen, har alltid välordnad frisyr och fina naglar. Min röst är ljus och pipig. Jag förstår inte vad min man menar så jag har försökt fråga ut honom men han svarar bara "eeh, du vet vad jag menar, hahaha"

Vad definerar ni som en pojkflicka? En "sån" som jag?

Något tips på hur man gör för att inte vara en pojkflicka? Vad kan jag göra för att bli mer feminin?

• Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
  • Smulu

Ett tips i all välmening (Ni kanske redan har detta ordnat på något vis)
    Se till så du har ekonomiska medel för att klara dig om din man går bort före dig.
    Sen det där med att tanka bilen, om du någon gång skulle behöva göra det så är jag övertygad om att du klarar ut det också.  

Kan det vara så att det din man och mamma menar med pojkflicka är: Du är självständig, följer inte normen utan gör som du vill. Som liten klättrade du i träd istället för att leka med dockor och nu som vuxen så väljer du helt efter eget huvud att gå mot strömmen och bidra till ditt förhållande genom att sköta om hemmet. 

• LucyStacy

Vilken fruktansvärd man. Kallade DIG (!!!)för pojkflicka!!!! Skilj dig omedelbart och begär ensam vårdnad!!!!

• Anonym (Amen gud :S)

Jag är fanimej en tvätt äkta pojkflicka än en jäkla kvinno kvinna!
    Har alltid lekt grabb lekar,älskar bilar,lirade tv spel,var en jävel på att stå upp för mej själv,
    skydda mina syskon,hatade klänningar och kjolar för det kändes så grymt obekvämt,
    Och inte är jag en mindre lyckad kvinna för det.
    Är hellre en pojk flicka än att hålla falsk profil och göra sånt som jag aldrig skulle få för mej och göra.

Jag är grymt duktig på matlagning,bakning och allt där till,allt som oftast får jag höra att jag är en tvätt äkta hemmafru som just nu är mammaledig.
    MEN det är en del av mej som är och förblir en pojkflicka och jag är fanimej stolt över den delen.

Förstår ikke varför folk tar pojkflicka som förolämpning?
    Vad är det som är så fel med det egentligen =S 

• Anonym
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:25:56 följande:
    Alltså, känner mig lite tröga här nu, men om du kom med din pojkvän till en fest. Hur kunde de tro att du var bög då? Drömmer
    Haha ja det undrade jag med!! Min kompis kände sig lite "blond" som han uttryckte det efter att hjärnsläppet fäst sig igen efter ca 1½ sekund Skrattande
  • Smulu

Jag trivs alldeles utmärkt i min sambos sommarstuga som delas med min sambo + bror + moster. Dessutom hyrs en liten stuga som ligger ca 10meter från "stora huset" ut under sommaren. Bilresan dit (det går inte att åka kollektivt) tar ca 3 timmar.

Men tänkte berätta om varför jag gillar stugan och mer än gärna åker dit och tillbringar tid.

* Jag och min sambo har ett eget rum som vi inrett efter vårt tycke :)
    * Det frågas efter min åsikt
    * Jag har tillgång till sandstrand där jag kan ligga och slappa eller bygga sandslott med vår dotter (3 år)
    * Min sambo följer med till mina föräldrar och bor hemma hos dem under flera dagar ett par gånger / år 8 timmars bilresa.
    * Om jag vill dra mig tillbaka och läsa en bok / vila så är det ingen som säger nått om det utan ropar när det är kaffe / mat.

Så till TS. KRÄV att du får din plats, med plats menar jag även möjlighet att bestämma och påverka,  i denna stuga. I det rum som är ert.  Resten av huset kan du kanske inte göra så mycket åt.

Samma i er lägenhet. Tala om för mannen att nu är det du och han som bor där, sen ändrar du om så du trivs du med. Tala om för din man att nu ska ni fixa till ert hem så ni båda trivs. 

• Anonym (KL)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-07-06 17:11:10 följande:
    "Fatta" detta:
    De flesta kritiserar inte TS användande av pojkflicka utan hennes fastlåsta könsroller som hon grundar sitt motstånd mot användandet av pojkflicka på.
    Men i så fall är ju de flesta kommentarerna OT och ganska genant för dessa kommentatörer...

För att besvara dessa OT-kommentarer (med viss genans) så.. Visst kan folk tycka att hon är fast i 50-talet osv. Men det dom tydligen missat är ju att kvinnans "frigörelse" innebär i grund och botten att kvinnan får göra fria val. Ts har gjort val om sin livsstil som de flesta här finner stereotyp för "hemmafru" och inte hör hemma i vår tid, men hon gör som de flesta andra människor som gått i spetsen för förändring, går mot strömmen och står för det. Klart det sticker i ögonen på alla Svenssons i mellanmjölkssverige! Själv finner jag det upplyftande.

Hur som  helst så finner ts att hennes man mer eller mindre förolämpat henne, det känns inte riktigt bra att få detta epitet slängt på sig och ber om tips för klä av sig pojk-flicke-kostymen...
  • Smulu
    Smulu skrev 2011-07-07 08:55:09 följande:
    Jag trivs alldeles utmärkt i min sambos sommarstuga som delas med min sambo + bror + moster. Dessutom hyrs en liten stuga som ligger ca 10meter från "stora huset" ut under sommaren. Bilresan dit (det går inte att åka kollektivt) tar ca 3 timmar.

Men tänkte berätta om varför jag gillar stugan och mer än gärna åker dit och tillbringar tid.

* Jag och min sambo har ett eget rum som vi inrett efter vårt tycke :)
    * Det frågas efter min åsikt
    * Jag har tillgång till sandstrand där jag kan ligga och slappa eller bygga sandslott med vår dotter (3 år)
    * Min sambo följer med till mina föräldrar och bor hemma hos dem under flera dagar ett par gånger / år 8 timmars bilresa.
    * Om jag vill dra mig tillbaka och läsa en bok / vila så är det ingen som säger nått om det utan ropar när det är kaffe / mat.

Så till TS. KRÄV att du får din plats, med plats menar jag även möjlighet att bestämma och påverka,  i denna stuga. I det rum som är ert.  Resten av huset kan du kanske inte göra så mycket åt.

Samma i er lägenhet. Tala om för mannen att nu är det du och han som bor där, sen ändrar du om så du trivs du med. Tala om för din man att nu ska ni fixa till ert hem så ni båda trivs. 
    OJ! Fel tråd!!!
  • Anonym (KL)
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2011-07-06 16:48:34 följande:
    KL! Precis det som jag ville få fram, det blir ALLTID såhär på FL och det är därför jag aldrig startar trådar (utom rena fakta trådar där jag undrar om något rent praktiskt) längre.

Vad bra du beskrev problemet i tråden! Nu hoppas jag att åtminstone någon ser den på ett annat sätt - om man ser det ur TS perspektiv så är det som om fullt av folk skrivit "vad är det för fel med att vara oattraktiv? Jag är oattraktiv o stolt över det" Hahaha!

Jag tycker du borde höra med din man igen TS, se efter vad han definierar som pojkflicka?

När jag ser er framför mig så ser jag Mickan o Fredde i Solsidan - o jag kan tänka mig hennes reaktion om han sa så till henne^^
    Ha ha ha! Ja precis.. "Men vaddå jag är oattraktiv och skulle ALDRIG välja att vara snygg även om jag kunde..." Fantastiskt kul!

Mickan... Exakt! Klockrent exempel!
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 12:19:21 följande:
    Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.
    TS, det du beskriver är inte en pojkfliicka. Såvida du inte tycker att manligt = ovårdat.  Det du beskriver är ju just någon som är ointresserad av utseende. Det kanske beror på att personen har andra, mer intressanta saker i livet än kläder och utseende, eller så beror det på att det är bekvämt. Det vet man inte. Men det är definitivt inte det som menas med "pojkflicka".

Pojkflicka är snarare något positivt och innan du blir vansinnig på din sambo bör du nog ta reda på vad han menade. Jag är också pojkflicka och jag tror att de flesta framgångsrika kvinnor är det. Angelina Jolie är ju ett lysande exempel på en pojkflicka och hon brukar ju konstant hamna bland de sexigaste kvinnorna i världen, så någon förolämpning är det absolut inte.

Men det är klart, om ditt ideal är Betty Draper så har du nog kommit fel...
  • Alle
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:37:52 följande:
    Fint skrivet! och det jag känner är att jag absolut inte vill göra karriär som pojkflicka.

Men lilla vän! Man gör inte karriär som pojkflicka! Du har uppenbarligen en väldigt annorlunda syn på vad en pojkflicka är jämfört med många andra i tråden.

Jag är, och har alltid varit, en pojkflicka, och till och med manhaftig. Jag tar för mig och är ingen blyg viol, trivs bäst att jobba tillsammans med killar och har inga problem med vare sig deras språkbruk eller grova skämt, har själv arbetarbrallor med knäskydd när jag jobbar - men svarta, de ska ju vara lite snygga också Rensar avlopp och städar bilen, är en stalltjej som mockar skit och kånkar vatten, gillar V8-motorer och bebisar...antar att jag är nog mer butch än kvinna i dina ögon av den beskrivningen - MEN - jag älskar snygga skor med höga klackar, har hellre kjol och klänning än byxor när det passar. Sminkar mig och målar naglarna.

Jag är stolt över att vara en sk pojkflicka - eller grabbig är kanske ett bättre ord - det är en del av mig.

Jag tycker att du ska fråga både din man och din mamma, vad hos dig som gör att de ser dig som en pojkflicka, och du ska även tala om att du faktiskt tar illa vid dig.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)