• Anonym (pojkflickan ts)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ja, ni ser ju rubriken. Min man hävdar alltså att jag är en sk. "pojkflicka".

Jag hade nyss varit hos frisören och glad i hågen kom jag hem och visade upp min nya frisyr, varpå min man kommenterade mitt nagellack på fötterna (turkost)
    MAN - "Jasså, har du vuxit ur pojkflickerollen?"
    JAG - "What?"
    MAN - "Ja, du har ju alltid varit en pojkflicka"
    JAG - "Säger du det? Hur är JAG en pojkflicka?"

Varpå han skrattar och "tittar under lugg" och försäker släta över genom att säga att HAN gillar det.

Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.

I mina ögon är jag ingen pojkflicka. Jag sminkar mig dagligen, rakar ben och mus dagligen, använder klackar så gott som dagligen, har alltid välordnad frisyr och fina naglar. Min röst är ljus och pipig. Jag förstår inte vad min man menar så jag har försökt fråga ut honom men han svarar bara "eeh, du vet vad jag menar, hahaha"

Vad definerar ni som en pojkflicka? En "sån" som jag?

Något tips på hur man gör för att inte vara en pojkflicka? Vad kan jag göra för att bli mer feminin?

• Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
  • Lena

Han har väl en annan definition. Bry dig inte så mycket utan var bara dig själv.

För mig har pojkflickor byxor och gillar praktiska saker och naturvetenskap.

• Winky

Varför tar du illa upp?
    Det är inget negativt, jag är också en pojkflicka-.-

• Winky
    Winky skrev 2011-07-06 12:26:54 följande:
    Varför tar du illa upp?
    Det är inget negativt, jag är också en pojkflicka-.-
    Kan tillägga att jag klär mig som en tjej, beter mig typiskt tjejigt, men jag gillar att göra typiskt grabbiga saker.
    Winky skrev 2011-07-06 12:27:55 följande:
    Kan tillägga att jag klär mig som en tjej, beter mig typiskt tjejigt, men jag gillar att göra typiskt grabbiga saker.
    För mig är det något negativt, som en o-fullkomlig kvinna, ungefär som en kvinna som önskar hon vare född i en mans kropp i stället. Eller som ett barn. En pojkflicka för mig är ett barn, inte någons fru.

Usch, jag känner mig väldigt dryg som skriver det, men det har blivit en big deal för mig. En stämpel jag vill få bort. Jag pratade med min mamma om det och hon bara skrattade och sa "ja, men du är ju en pojkflicka, det har du alltid varit" ...
  • Winky
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 12:31:52 följande:
    För mig är det något negativt, som en o-fullkomlig kvinna, ungefär som en kvinna som önskar hon vare född i en mans kropp i stället. Eller som ett barn. En pojkflicka för mig är ett barn, inte någons fru.

Usch, jag känner mig väldigt dryg som skriver det, men det har blivit en big deal för mig. En stämpel jag vill få bort. Jag pratade med min mamma om det och hon bara skrattade och sa "ja, men du är ju en pojkflicka, det har du alltid varit" ...
    You´re nuts O.o
    Winky skrev 2011-07-06 12:33:05 följande:
    You´re nuts O.o
    Tack det samma Drömmer Jag kan inte förstå hur någon kan vara stolt över att vara en pojkflicka.
  • Anonym

Är du grabbig till sättet kanske? Jag har flera bekanta som ser väldigt kvinnliga ut, men är väldigt "grabbiga" till sättet om du förstår hur jag menar

• N1an

För mig är en pojkflicka någon som är lite tuffare än en tjej. En tjej som kan stå på sig, klättrar i berg, meckar med bilen lika gärna som lagar mat.  En som inte bara har långa naglar och säger: Åh,,,,jag kan inte klippa gräset. Miiiina naaaglar kanske går sönder! 

• 86TiAn82

Jag är en STOLT pojkflicka.
    Kika in i min blogg och säg mig om jag SER ut som en pojkflicka ;)

tirja.blogg.se

Förstår inte vad det är som är så hemst med att vara det?

Jag antar, om jag tänker efter, att jag inte är lika feminin som mina vänner - men jag kan inte sätta fingret på vad det är och det stör mig.

Jag skulle aldrig klippa gräset, aldrig bry mig om bilen, aldrig fixa något mer i trädgården än att torka av trädgårdsmöblerna

Kanske det är min sorts humor? och jag är inte så pryd, skäms inte över så mycket (det enda jag skäms över är väl att kallas pojkflicka i så fall).

I min värld är en pojkflicka, som sagt, tyvärr en mindre lyckad kvinna. En kvinna som inte är lika feminin som alla andra, och en sån kvinna vill man ju inte vara. Kanske är det ordet som det är fel på?

bara tanken på att min man ser mig som en pojkflicka känns absurd.

Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)