• Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?
  • Mariohn
    Agnes mamma skrev 2011-07-07 14:12:03 följande:
    "suck"!!!!! Nä nä vi säger det att du har rätt....
    Vi säger nog det ja. Eftersom det är så det är. Inga husdjur får lov att gå fritt och attackera människor. Inga vilda djur heller för den delen. Det är jävligt bra. 
  • Mariohn

Jag kräver inte att folk ska gå efter sin katt hela tiden. Jag struntar i om en katt kommer gåendes genom min trädgård. Men om den attackerar mig får den problem. 

• Agnes mamma

Sambons kommentar när han läste artikeln: "Hade dem gjort så med nån av våra katter så hade jag letat upp snutjävlarna och slagit in skallbenet på dem" Skrattande

• Sömnstörd
    Agnes mamma skrev 2011-07-07 14:12:03 följande:
    "suck"!!!!! Nä nä vi säger det att du har rätt....
    Vilken tur att hon har det och att tom lagen ger henne rätt. Att du anser annorlunda är en helt annan sak och gör dig än mer till en bakåtsträvare i mina ögon.
    Du verkar anse att katter ska få göra som de vill bara för att det alltid har varit så i alla tider och att kattägarna inte ska anpassa sig till det moderna samhället med nutida lagar.
  • Millan83
    Sömnstörd skrev 2011-07-07 14:14:54 följande:
    Och det innebär att de alltid ska ha den med sig eftersom de inte garanterat utgår från stationen där apparaten normalt förvaras.

Jag vet allt det där eftersom jag har katter själv som dessutom är chippade men även försedda med halsband av de anledningar du anger.

Håller med helt och hållet att att alla borde märkas, det borde vara lag på det...
    Då kan den ligga i bilen! Den är banne mig inte stor och de borde ha skaffat sig erfarenheten att de råkar på katter ibland.

Förhoppningsvis får de massiv kritik och inser att om de haft en chipläsare, använt den, inte hittat något tecken på ägandeskap skulle haft ryggen fri eftersom lagen (iaf just nu, förhoppningsvis ändras den) ser ut som den gör! 

• La Lola
    Agnes mamma skrev 2011-07-07 14:17:42 följande:
    Sambons kommentar när han läste artikeln: "Hade dem gjort så med nån av våra katter så hade jag letat upp snutjävlarna och slagit in skallbenet på dem" Skrattande
    För det är mer rätt att misshandla folk? Obestämd
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • trettioplus

Jag är väldigt less på de här häxjakterna. Först var det rökarna och nu är det de lösa katterna. I-lands"problem" utan dess like.
    Live and let live!
    (du kommer att bli gladare som människa)

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Sömnstörd
    Ni verkar passa för varandra

Inte det smartaste man kan göra att knacka in skallen på en polis pga tjänsteutövande om man säger så...
  • Mariohn
    Jag är inte ett dugg förvånad. 
Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?