• Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?
  • puss
    Enhelia skrev 2011-07-07 13:09:39 följande:
    själv fattar jag inte att man blir så skärrad av en ilsk katt att man ringer polisen, men men
    men eller hur??
    dom ba oh no!! detta kräver en insats från samhället!
    I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Snöviolen
    Enhelia skrev 2011-07-07 13:09:39 följande:
    men det var väl innan det som katten bitit? det var ju därför dom ringe polisen?

själv fattar jag inte att man blir så skärrad av en ilsk katt att man ringer polisen, men men
    Men katten bet väl kvinnan för hon kände sig nog trängd av kvinnan på något vis.
  • Enhelia
    Snöviolen skrev 2011-07-07 13:15:57 följande:
    Men katten bet väl kvinnan för hon kände sig nog trängd av kvinnan på något vis.
    Det har jag inte uttalat mig om, men antagligen.
  • puss
    Lindreas skrev 2011-07-07 12:38:22 följande:
    Japp. Om katten uppfattas som aggressiv och ingen ägare går att hitta så är det inte konstigt att den skjuts. Faktiskt. Det är lätt gjort att ge katten halsband med ägaruppgifter på, eller chipmärka den. Är man rädd om sitt djur så är det väl så man gör? Typiskt Aftonbladet dock att skriva ihop en snyfthistoria.
  • Mariohn

Så går det när man skiter i att märka sin katt. Hade katten varit märkt korrekt hade den där Maalin kunnat hämta misen och allt hade varit ur världen. 

• Denebola
    Pleco skrev 2011-07-07 11:27:47 följande:
    Katten bet ju en kvinna och var dessutom inte id-märkt vad jag förstår av artikeln. Klart som spad att den ska avlivas, precis som man gör med hundar som biter oprovocerat. Väldigt tråkigt för ägarnas skull. 

Jag undrar hur dom menar att polisen skulle ha gjort annat än att skjuta i huvudet, det är väl det bästa stället att skjuta om djuret ska dö fort?
    Hagel. Syns inte på katten att den blivit skjuten då, i princip.
  • Mariohn
    Denebola skrev 2011-07-07 13:25:56 följande:
    Fast nu har polisen sällan hagel med sig. 
  • puss
    Denebola skrev 2011-07-07 13:25:56 följande:
    ja, de borde ha använt polisens hagelbrak. (?)
  • Snöviolen

Fast stod det inte i artikeln att katten var en innekatt och då kanske de inte var så noga med att märka katten?

• Denebola
    Mariohn skrev 2011-07-07 13:27:10 följande:
    Fast nu har polisen sällan hagel med sig. 
    Okej, det vet jag ingenting om. Jag bara svarade på hur man skjuter en katt utan att den varken förblöder från magen eller får huvudet bortskjutet. Eftersom de kunde fånga katten skulle de teoretiskt sett kunna skaffa fram hagel innan de skjöt.
Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?