Inlägg från: Anonym (Dejting) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dejting)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Började maila med en kille på HP igår, 10 år äldre och inga barn. Jag har två varav ett är litet, ett blöjbarn. Han skrev att han var seriös. Vi började chatta på msn, han ville att jag skulle ringa, jag sa att jag ville avvakta. Han hade bara en bild på sig, en ansiktsbild. Jag har 5 bilder. Jag frågade efter flera. Han sa att jag kunde bli hans vän på FB, varpå jag svarade att så gör inte jag. Föredrar att inte avslöja min identitet det första jag gör, för en helt främmande människa. Vi fortsatte chatta, sen sa godnatt. Nyss hemkommen från träningen får jag ett chattmeddelande om att han tackar för sig eftersom jag inte behagat svara på hans 3 mail på HP. Jag hade ju inte ens varit inloggat där!!! Herregud! Förklarade hur det gick till och frågade igen om bilderna (han lovade igår att jag skulle få dem idag). Det gick inte. Han sa att han aldrig träffade nån som VAR SÅ PÅ ang bilderna. Alltså, begärde jag nåt orimligt eller? Är bara nyfiken.

En annan mailkontakt skickade mig den här länken. Gud vad jag skrattade! Läs den http://www.thelocal.se/17566/20090216/

Kram på er!

• Anonym (Dejting)
    Gulletroll skrev 2011-07-14 11:26:15 följande:
    Haha, snacka om störd kille. Bry dig inte om honom. Idiot!
    Tack! Skönt att veta att jag inte krävde nåt exceptionellt av honom.
    Baginbox skrev 2011-07-14 10:59:25 följande:
    Har hängt på HP och E-kontakt i mer än ett halvår. Inte en dejt. Några trevliga kvinnor har jag iofs haft en del mailbytande med men inga dejtobjekt. Själv är man tydligen inget dejtobjekt heller. Vetefasen om eller vad man gör fel, eller hänger allt på att man har rätt utseende? Nu har jag slutat att bry mig men det var lite jobbigt i början då man skickade en bild och sedan inte ett ljud mer. Det är rätt trist attityd, särskilt på E-kontakt där många är rätt arroganta. Märkligt för flera känner man igen på HP och där är tonen annorlunda.
    Det låter tråkigt! Har du inga bilder på dig i din profil? Såna killar går bort för mig på en gång eftersom jag då börjar misstänka att de inte är singlar. Man är ju där av en anledning, speciellt om det är en betalande site. Har du då föreslagit en date? Var bor du?
  • Anonym (Dejting)
    Päronskrutt skrev 2011-07-14 12:00:37 följande:
    Hahaha nej killar som ger telefonnummer och facebook i första,andra mailet går helt bort .
    Helt sjukt att bli så sur över att du inte svarar på meddelanden som du sa du var inte enns inloggad och har ett liv utanför. Inte heller konstigt att du frågar efter bilder som han lovat att visa.
    Skönt att få bekräftelse att man inte ställer orimliga krav. Tack!
    Jag fick hans namn, tlfnr, kunde slå upp honom på nätet. Varför?
    Själv har jag skaffat mig ett kontantkortsnummer som inte går att spåra just för detta ändamål. Så det är det numret jag ger till killarna, och blir det flera dejter så får de mitt riktiga.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (less) skrev 2011-07-14 12:08:04 följande:
    mailade precis med en kille, tredje mailet frågar han om jag vill komma dit o krypa ner under täclet o lära känna, what? blir så trött... Står ändå att jag söker vänskap...
    Haha! Jag saknar ord! Vad f-n tror han???????????
    Svara nåt fräkt i stil med att "det har du inte råd med". Och invänta reaktion! *asg*
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-14 12:41:13 följande:
    Jag skulle dock direkt avsluta kontakt med någon som ivrigt vill se fler bilder.  Jag söker inte ett utseende och vill bara träffa en man som har tillräckligt med självförtreoende för att tycka om mig med mitt utseende.  Jag har en ansiktsbild i presentationen. Jag ser iofs ganska bra ut på den, men bortsett från det, så tycker jag att det räcker med att visa att man inte är skitful, om ni förstår vad jag menar.  Jag känner samma inför killarna.  Jag behöver bara se att han ser ngtlunda normal ut, sedan är jag nöjd med det till dess att vi ses.

Tyvärr är det väldigt många män som i första hand söker ett utseende. Jag vill inte ens lust att ordna barnvakt för att träffa killar som visar sig i slutändan bry sig mer om utseeendet än mig som person (vilket jag tror har varit fallet vid flera dejter, tyvärr).
    Jag tycker att en ansiktsbild och en helfigursbild är ganska rimligt att ha i profilen. Men det är min åsikt.
  • Anonym (Dejting)

Men what the fuck! Vet PRECIS hur du känner dig. Råkade ut för en kille som var sambo med sin f. d. Det kom fram på femte daten när jag börjat få känslor för honom. Man vill verkligen ge upp å kalla alla killar för idioter. Hur FAN tänker de???

• Anonym (Dejting)
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 13:20:52 följande:
    Som nybliven singelkille testade jag svenska dejtingsajter, men fick inte ut något av det.

En sajt hade någon sorts bugg i mina inställningar så bara äldre norska kvinnor hörde av sig. Mette-Marit i Stavanger i all ära, men det var kanske inte vad jag letade efter.

Sedan provade jag på en annan sajt men resultatet var lika klent. Kvinnor i min egen ålder (40+) verkade helt inne i sin nya roll som milfar och jagade bortamatcher med 30-åringar, medan jag själv fick brev från dyslektiska fembarnsmammor i Dalarna som bara ville åka finlandsbåt och dricka sugrörsdrinkar de läst om i Aftonbladet.

Finns det ingenstans, tänkte jag, där välutbildade vackra kvinnor vill umgås med en kille som jag? Kvinnor som är omgivna av egoistiska självgoda macho-män? Jo faktiskt, visade det sig. I andra länder.

De kvinnorna jag chattar med nu är överjordiskt vackra. De har minst en masterutbildning bakom sig och de är framgångsrika i affärslivet. De talar bra engelska även om deras modersmål är spanska eller franska.

Min poäng är att om inte rätt person finns i ens närhet så lönar det sig att leta någon annanstans.
    Det är bra att det finns möjligheter att söka någon annanstans. Samtidigt måste man vara realistisk: en kvinna från ett annat land har sitt liv där, det blir inte så lätt att lämna allt och flytta hit eller tvärtom. Om det naturligtvist är det ursprungliga målet.  Därför söker jag personligen killar som bor i samma stad som jag.
    Sen finns det ju sajter för akademiker också. Har du testat det?
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (sa) skrev 2011-07-15 14:02:09 följande:
    Nä. Måste finnas andra sätt att träffa män än på nätet.. känns mest fel. Men som sagt. Orkar inte ens tänka i dom banorna just nu. Får lägga ner ett tag helt enkelt.
    Jag efterlyser samma sak, andra sätt att träffa killar. Men var och hur och när? Jobbar på en arbetsplats där alla är familjefäder, de få som finns. Går inte på krogen vilket antagligen ger ännu sämre resultat än nätet och de gångerna jag går på fest så är det bara bekanta ansikten. Så? Det är kört med andra ord.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 14:32:55 följande:
    Sant att det finns många scammare utomlands.

Tricket är att börja prata om saker som bara intresserar tjejer.

Jag brukar fråga om vad hon tror om Jimmy Choo i höst.

Blir svaret: I vilket lag spelar han, då brukar jag tacka för mig.
    Är du själv modeintresserad eller vill att tjejen ska vara det?
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 14:47:13 följande:
    Ytterst få scammare är modeintresserade, eller har en högre utbildning.

Jag är inte särskilt intresserad av mode, men om flickvännen vill åka till London och handla skor så kan jag hänga med som moraliskt stöd. Sedan måste jag erkänna att inget piggar upp i höstrusket som att se partnern i ett par nya fuck-me-boots från Louboutin.
    Hur klär du dig själv då för att pigga upp henne?
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)