Inlägg från: Anonym (Dejting) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dejting)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Gulletroll skrev 2011-07-22 10:38:17 följande:
    Dagens tråkigast lååååång-läsning..
    Började gäspa bara jag öppnade inkorgen...
    Får även en lite lätt copy and paste-känsla
    Jag skulle knappt orka läsa den här harangen.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (:o)) skrev 2011-07-22 09:12:11 följande:
    Apropå detta...
    Jag har märkt att om jag tittar/besöker en profil på en nätdejtingsajt,  tycker killen verkar schysst och skriver en rad eller två. Så visst får jag oftast svar, men då verkar det oftast bara rinna ut i sanden. Vi skriver några meddelanden fram och tillbaka men sen händer det inget mer.

Men..

Om jag tittar/besöker en killes profil och han ser att jag varit där och kollar in min profil och HAN bestämmer sig för att jag är nåt att skriva till och gör det... då leder det mycket oftare till mer skivande och eventuella dejter.

Detta har blivit som en regel för mig. Jag skriver inte längre meddelanden till killar utan svarar bara på meddelanden jag får (om jag är intresserad dvs :) ). Det har fungerat så mycket bättre.
    Men jag fattar inte varför... är det sant den här gamla grejen om att killar hellre vill jaga än att bli jagade????

Skulle vara kul att få andras tankar om detta. Är detta nån någon annan har märkt något av eller är det bara jag? 
    Jag börjar märka samma tendens. SKITTRÅKIGT!!! Man har med andra ord inget val än att sitta och vänta på att nån ska skriva till en. Ingen idé ens att söka på killar. Eller jo, man kan göra det men det är DE som måste skriva först. F-N!!!
    Du har helt rätt i din iakttagelse dessvärre. Exakt så är det. Jag har inte reflekterat över det tidigare.

Då ska jag i fortsättningen bara besöka deras sida för det verkar inte vara nån poäng i att skriva nåt. De får väl jaga upp mig om de så vill.

HP verkar vara jättekul. Det är liv där till skillnad från en annan betald sajt där jag är. De flesta verkar komma från Skåne. Det är jättefå killar från Sthlm. Det är massor som besöker min profil men knappt nån som skriver. Fattar inte varför. Jag har exakt samma presentationer på båda sajterna. Lite trist!
  • Anonym (Dejting)

Var på min första helgdate igår. Han var jättetrevlig, dock inte min typ direkt utseendemässigt men jag ska ge det en chans om han hör av sig. Vi träffades kl.18 och skildes åt kl.23. Var på 3 ställen! Det kändes dock som om han försökte supa mig full. Vilket han också lyckades med :) Jag tog mig hem dock safe and sound :) Han föreslog att vi skulle fortsätta hemma hos honom. Ha! Vilket jag direkt avböjde naturligtvis. Då gick vi ett annat ställe.
    Nu ska jag på en till date. Skulle ha 2 dater idag men den andra har inte hört av sig som han lovat så då blir det inget.
    Rapporterar senare.
    Ha en trevlig helg alla!

• Anonym (Dejting)

Vad mycket det har skrivits på bara en dag.  Nu har jag läst alla inlägg jag missat under lördagen då jag var på date som varade mellan kl. 14.00 och 24.00 för ett litet avbrott på 1,5 då jag behövde jobba lite.
    Vi hade mailat i ca 1 v och pratat i tlfn ett par  gånger. Jag kände "något" så fort jag såg honom irl. Han var jättetrevlig och allt. Vi fikade, promenerade, pratade, kollade på kläder, var i en tebutik. Sen gick vi på bio. Kysstes gjorde vi också och det klickade. Vi ska ses imorgon igen. Han ska komma till mig och äta frukost. Vet inte om jag gör fel. Hade gärna bjudit in honom redan ikväll men avstod. Både vill ha honom och vill vänta för att inte förstöra allt. Så min fråga är: hur ska jag göra imorgon för att inte hamna i säng med honom för det kommer att vara supersvårt då vi har kemi känns det som. Jag sa till honom redan ikväll att jag vill ta det piano och inte ha för bråttom. Det  var inga problem. Ska man liksom följa hjärtat eller hjärnan? Det sistnämnda antar jag, då jag vill ha något seriöst.

Tips? Tack!!!

• Anonym (Dejting)

Låter logiskt men hur vet man om hah är seriös? Och inte ute efter enbart sex? Jag vet eg att det inte riktigt spelar nån roll NÄR man gör det.

• Anonym (Dejting)
    Greenstrange skrev 2011-07-24 15:28:33 följande:
    Instämmer, känns det rätt så kör på!
    Är det en idiot som räknar dejter utan sex och inte kan respektera en ifall man faller dit redan på andra dejten så är det nog ingen större förlust att bli av med den personen.
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-24 07:57:32 följande:
    Jag hade nog fallit dit och haft sex om det kändes rätt, men det beror på att jag är en desperat stackare som varit utan i många månader!

Det ÄR ju så att du riskerar att han drar efter att han fått sex, men det gör han ju om du väntar en vecka oxå. Våga vinn... Lycka till!
    Tack för era synpunter.
    Han kom till mig imorse. Vi käkade frukost och hade sen härligt sex. Han var kanonbra i sängen! Sen åkte vi till Trosa (hans idé, han frågade om jag varit där och det har jag inte) och käkade glass och tittade på båtar. Sen åkte vi hem till honom och hade ännu mera härligt sex Sen sktjutsade han hem mig och sa att han hör av sig. Jag har haft en kanonhelg med honom med andra ord. Får se hur det blir. Personkemin finns definitivt och det var omöjligt att stå emot. Jag personligen upplevde den där härliga längtan efter honom som nån skrev här ovan att man ska ha.
    koas skrev 2011-07-24 14:07:14 följande:
    Jo det kan man, men varför? Om man känner för sex så kör på bara! Som nån skrev innan, drar han efter det så är det bättre ju tidigare det händer.Glad Och då har man ju fått ut nånting av det själv också.
    Done!
  • Anonym (Dejting)
    koas skrev 2011-07-24 21:28:34 följande:
    Härligt "Dejting"!!!
    Tack!
    Greenstrange skrev 2011-07-24 21:33:07 följande:
    Låter som en fantastisk söndag! Härligt!
    Oavsett vad så har du nu även besökt Trosa
    Exakt! Tack!
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-24 23:06:16 följande:
    Beror väl på var storpacket sitter. På magen eller någon annanstans.
    *Asg* Fråga honom, vet jag!
  • Anonym (Dejting)
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-24 23:45:41 följande:
    En annan sak jag undrar över är varför vissa besöker ens sida över 20 ggr utan att skriva ngt?
    DET har jag också funderat över. Har MASSOR som gör det.
    En kille har skickat flirtar till mig. När jag försöker besvara så visar det sig att han blockerat mig. Det måste vara av misstag eftersom vi aldrig ens haft nån kontakt. Ändå fortsätter han att flirta med mig.
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-24 23:45:41 följande:
    Sagt och gjort. Nu har jag frågat hur han tänkte när han valde nick
    Väntar med spänning på svaret.
  • Anonym (Dejting)
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-25 00:02:54 följande:
    Inget svar

Flirtarna har jag blockat så man inte kan skicka dem till mig. Grymt meningslös funktion. Iaf på HP där alla kan maila till varandra.
    Varför blockera flirtarna? Killen är kanske bara försiktig? Gå på hans sida och om du gillar den så kan du skriva ett simpelt hej. Svarar han så börjar ni prata. Så gör jag.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)