• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Tirem
    LiKaZo skrev 2012-03-26 11:46:49 följande:
    Nu har jag fått färdigt min ugglemössa! Blev riktigt nöjd med resultatet och det gick hyfsat fort att få färdigt:

Gud så fin!

• LiKaZo
    Bollen skrev 2012-03-19 10:59:11 följande:
    Jag har snott mönstret ifrån en annan som länkat tidigare i tråden.. Ska se om jag kan hitta länken. Jag har kört me flecce under. Men funderar på om det kanske blir för varmt /: Men det är mest för att jag haft det hemma.
    Nu tänkte jag ge mig på att sy en dreglis, men jag är verkligen totalnybörjare på att sy. Har skrivit ut mönstret du länkade till, men vad är det för söm man använder runt? Har fått överta mormors gamla symaskin, men vi har inte riktigt lärt känna varandra än...
  • Bollen
    LiKaZo skrev 2012-03-26 12:34:00 följande:
    Nu tänkte jag ge mig på att sy en dreglis, men jag är verkligen totalnybörjare på att sy. Har skrivit ut mönstret du länkade till, men vad är det för söm man använder runt? Har fått överta mormors gamla symaskin, men vi har inte riktigt lärt känna varandra än...
    eftersom man vänder på den sen så har jag bara sytt med vanlig raksöm. Men har ingen aning om ifall det finns ngt bättre. Jag är också helt nybörjare Flört Men det har funkat för mig iaf 
  • Kevin och Englahs Mamma

Rensat ur sambons garderob på t-shirts som är i stort sett oanvända, så tänkte jag skulle testa att sy lite dreggisar nåndag framöver. Ingen aning hur man gör, men får väl exprimentera lite :)

Barbapapaspjälskyddet är helt galet fint Ninna Bus!  

• LiKaZo
    Bollen skrev 2012-03-26 12:50:14 följande:
    eftersom man vänder på den sen så har jag bara sytt med vanlig raksöm. Men har ingen aning om ifall det finns ngt bättre. Jag är också helt nybörjare Flört Men det har funkat för mig iaf 
    Ah, vad bra! Har en köpt dreglis hemma och där har det gjort någon slags söm som man ser runt kanten. Rätt snyggt, men vet inte vad den heter och om min maskin kan göra sådana.. Jag provar din variant!
    Kevin och Englahs Mamma skrev 2012-03-26 12:58:30 följande:
    Rensat ur sambons garderob på t-shirts som är i stort sett oanvända, så tänkte jag skulle testa att sy lite dreggisar nåndag framöver. Ingen aning hur man gör, men får väl exprimentera lite :)

Barbapapaspjälskyddet är helt galet fint Ninna Bus!  
    Letade också runt efter t-shirtar som inte används mer, och hittade tryckknappar som kommit extra med kläder vi fått/köpt, så det blir en slags återvinningsprodukt. Känns bra!

Håller med, spjälsängsskyddet är superfint!! Och kul att det kan användas längre fram för bebisen att leka med när den blir större!
  • Kevin och Englahs Mamma
    LiKaZo skrev 2012-03-26 13:03:34 följande:
    Ah, vad bra! Har en köpt dreglis hemma och där har det gjort någon slags söm som man ser runt kanten. Rätt snyggt, men vet inte vad den heter och om min maskin kan göra sådana.. Jag provar din variant!

Letade också runt efter t-shirtar som inte används mer, och hittade tryckknappar som kommit extra med kläder vi fått/köpt, så det blir en slags återvinningsprodukt. Känns bra!

Håller med, spjälsängsskyddet är superfint!! Och kul att det kan användas längre fram för bebisen att leka med när den blir större!
    Men vad smart att ta av de knapparna! Brukar alltid spara dem, men nu ska jag bara hitta de bra ställena jag gömt dem på!:)
Svar på tråden Syjunta för gravida!