• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • annhu521

Jag vet inte om jag skulle satsa på en maskin där ifrån.. Jömför med en begagnad maskin från en symaskinsaffär annars. Det brukar vara mer rejäla. 
    Billig är den i alla fall, men en den är bra vågar jag inte säga något om.

Lycka till med symaskinköp

• mrln

nu blev jag också nyfiken på singer symaskinen, är det bara netto affären där du bor som har erbjudandet eller gäller det alla netto? min symaskin har tagit evig semester nu verkar det som, så en ny hade inte vart fel!

Hitta denna review/utvärdering http://www.extravaganzacrafts.net/blog/post/3308206 om symaskinen men hör gärna också vad ni andra tycker!

• Twizz

Jag var en sväng på netto idag (borås), och de hade en singer för 799. Minns ej modellen men borde kanske vara samma?

• Tallbarr12

Jag skulle som även Annhu säger, hellre köpa en begagnad symaskin från en symaskinsåterförsäljare. De allra billigaste maskinerna brukar ofta vara väldigt plastiga, och jag tvivlar på hur lätt det är att få bra sömmar på den.

finns det något sätt att provsy den på netto? Jag skulle aldrig köpa en maskin utan att provsytt på den och sett att den syr snygga sömmar i de typer av tyger som jag vill sy i. För 1500 kr kan man får en nyservad begagnad symaskin hos en återförsäljare och då får man en maskin med troligtvis både högre kvalitet och mer finesser.

• smulan 75

Singer är ett bra och känd märke bland symaskiner,jag hade satsat på den (om man bara har det som hobby) och inte behöver overlock eller andra avancerade maskiner.

• smulan 75

Håller på att knåpa ihop ett eget mönster till en skötväska,återkommer med bild när jag är klar.

• Raow

Är en riktig amatör men här kommer lite av det jag gjort på senaste tiden. Får väl passa på nu när jag kan (10 dagar till bf). Sedan har vi mössor i två varienter, också avmålade från dotterns gamla bebiskläder. En dregglis med tryckknapp bal. Spjälsängsskyddet har jag sytt själv men först färgade jag tyget med textiltvätt. Även örngottet har jag sytt. Bokstäverna på väggen var ursprungligen träfärgade och kan köpas billigt på panduro. ag målade dem marinblåa för att matcha spjälsängsskyddet. På den sista bilden är det dottern på 2,5 som fått en mössa :)

Igår sydde jag en filt och ännu ett örngott men denna gång till vagnen. Kan ta bild och lägga upp lite senare. Jag är en riktig amatör men tycker att det är roligt och lär mig själv fortfarande :) 

De 4 första bilderna är muddbyxor i olika färger. Jag hade inget mönster utan målade av favoritbyxorna som dottern hade då hon var bebis.  
  • Raow

Gårdagens pyssel..
    Kudde och filt som jag tänkt att ha i vagnen. Filten är vikt för att ni ska se både fram och baksida. Det turkosa är i fleace och molntyget samt det marinblåa är i tricot.

• LiKaZo
    Raow skrev 2012-03-28 10:11:16 följande:

Gårdagens pyssel..
    Kudde och filt som jag tänkt att ha i vagnen. Filten är vikt för att ni ska se både fram och baksida. Det turkosa är i fleace och molntyget samt det marinblåa är i tricot.

Jättefina saker du har gjort! Ger mig lust att försöka sy mer! Bra idé att använda gamla byxor som mall. Var köper du dina tyger?
  • Raow

Ohlssons tyger i Sickla. Fleacen är däremot en ikeafilt som inte användes och tyget till spjälssängsskyddet var ett lakan som jag färgade. De mönstrade tygerna kostar 149 kr/m och de enfärgade 49 kr/m. Googla så hittar du deras hemsida :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!