• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Babydreamer

Åh vad duktiga alla är! Jag längtar tillsnästa löning så jag kan köpa massa tyg och börja med babynestet och lite kläder till bebisen

• Lalla77

Är ofta in och tittar här, ni är verkligen en bra inspirationskälla.
    Nu undrar jag vad ni skulle rekommendera för tyg när jag ska göra en sänghimmel till dottern?

• Miss Giggle

Den enkla versionen: brudtyll fr stoff och stil.
    Mjukt, finmaskigt. Lätt att arbeta med.

Imorgon ska jag sätta igång igen. Tänkte sy lite kjolar till min stora tjej i chockrosa m riktigt gul mudd. Passar hennes personlighet perfekt! Fyndade tre m rosa velour för några månader sen för typ 100kr, bara blivit liggande sedan dess...

• Edds
    annhu521 skrev 2012-03-31 23:12:20 följande:
    Kvällens sömnad i favorittyget som inte går att köpa längre. Håller hårt i den lila bit jag har kvar, men visst är det underbart!

vad fin denna dress var !!

har du någon öppning på baksidan också? vad är bäst egentligen, att ha på bak eller framsidan eller kanske på sidan? Tänker så bebis inte ligger på knapparna och skaver
  • Ampellilja
    annhu521 skrev 2012-03-31 23:12:20 följande:
    Kvällens sömnad i favorittyget som inte går att köpa längre. Håller hårt i den lila bit jag har kvar, men visst är det underbart!

Var den svår att göra?? tänkte nämligen ge mig på att göra något sådant :D
  • annhu521
    Edds skrev 2012-04-02 06:58:33 följande:
    vad fin denna dress var !!

har du någon öppning på baksidan också? vad är bäst egentligen, att ha på bak eller framsidan eller kanske på sidan? Tänker så bebis inte ligger på knapparna och skaver
    Hej!

Tack :)

Den här har öppning i halsen och i grenen hela vägen ner till muddarna.
    Gillar inte sömmar eller knappar på ryggen på barnkläder. Den här är ju storlek 62 och då ligger de ju fortfarande mest på ryggen.  
  • Edds

okeeej ja du gjorde det så snyggt för jag såg inte att du hade knapparna i grenen, de är ju de bästa =)

• annhu521
    Ampellilja skrev 2012-04-02 08:59:08 följande:
    Var den svår att göra?? tänkte nämligen ge mig på att göra något sådant :D
    Nej, den var inte så svår, jag ritade om ett gammal mönster jag hade på en pyjamas med knäppning hela vägen fram. 
    Lite pilligt och lite tålamåd så fixar man det.  
  • annhu521
    Edds skrev 2012-04-02 10:47:30 följande:
    okeeej ja du gjorde det så snyggt för jag såg inte att du hade knapparna i grenen, de är ju de bästa =)
    Smidigt och bekvämt för bebisen :)
    lite pill att få tillbaka.  
    Det blir nog fler framöver.  
  • Lalla77

Miss giggles - tack , synd bara den inte finns i lila (som dottern vill) tror du man kan färga?

Svar på tråden Syjunta för gravida!