• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Tallbarr12

Håller på att sy en pyjamas i trikå till min systerson, och har börjat bandkanta med muddväv. Men upplever att det blir väkdigt tjockt i bebisstorlek... Funkar det att bandkanta med singeltrikå eller interlock tror ni? Nån som testat? Vill ku inte att det ska bli fult efter några varv i tvätten...

• Skumboll

Tallbarr: Jag kantar alltid med interlock så det går alldeles utmärkt!

♥ Simon ♥
  • Tallbarr12

Interlock kan jag tänka mig att det funkar, men singeltrikå? Blir det för tunt och ostadigt? Får väl ta en provbit och testa lite...

• Skumboll

Tallbarr: är det lycra i så funkar det bra, annars kan det bli lite för stumt kanske.

♥ Simon ♥
  • PetraK

Ni som har gjort egna babynest, vad har ni använt för tyg till "korven" och vad har ni fyllt den med?
    Jag har köpt konstfiberkuddar, skulle det funka att ta och fylla med?

• ohbaby

Jag fyllde nestet med innehållet från två slaktade kuddar som hade blivit fula och bara låg i ett skåp.. Det funkar nog med det mesta. Men vill du kunna tvätta hela nestet i maskin måste innehållet så klart vara tvättbart.

• PetraK

Anledningen till att jag frågar är att jag är rädd att den ska bli för tät, om bebisen hamnar emot kanten måste h*n ju kunna andas.. Ja, rookie på sånt här! :P

• annhu521

Kvällens sömnad i favorittyget som inte går att köpa längre. Håller hårt i den lila bit jag har kvar, men visst är det underbart!

Svar på tråden Syjunta för gravida!