• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Raow
    Eleonora skrev 2012-03-29 11:35:30 följande:
    Hej!
    Jättefina saker du har sytt!
    Vad är det för sorts tyg du använt till muddarna på byxorna? Är det vanlig trikå som du klippt till eller är det någon typ av resår? 

Vanlig trikå! Det är alldeles utmärkt med resår i det. Klipper som en rektangel (dubbelt så hög som jag vill att mudden skall vara och lite smalare än slutet på byxbenet). Syr ihop som ett rör och viker sedan dubbelt.
  • Ampellilja

hej ville fråga vad ni använder när ni syr resor.. är 100% amatör med sådant men tänkte sy en dress

• Coyote
    ohbaby skrev 2012-03-29 16:41:27 följande:
    Hjälp vad det hinner hända mycket här!
    Födde en David i söndags så jag har inte hunnit med och kollat här! Det vi har använt mest har varit filtar och babynestet.
    Är så glad att jag sydde ett. Värt allt arbete x100.
    Men grattis till David!

Jag ska sy babynest gånger två, tror att det kommer behövas nu.
  • ohbaby

LiKaZo: tack! O grattis själv:). Kul med två så tätt!

Coyote: tack! Ska du ha tvillingar?

• Coyote
    ohbaby skrev 2012-03-29 19:41:43 följande:
    LiKaZo: tack! O grattis själv:). Kul med två så tätt!

Coyote: tack! Ska du ha tvillingar?
    Japp, så jag lär behöva dubbelt så många filtar och sängkläder.
  • Eleonora
    Twizz skrev 2012-03-29 16:35:44 följande:
    jättefint babynest! måste ta tag i och köpa ett passande tyg. Har hur mycke tyg som helst hemma iofs :) hade du madrass i botten eller "platt vadd"? :)
    Tack! Det är platt vadd, den tjocka varianten som jag lade i tre lager. Så botten är ganska tjock
  • Tjobabi

Åh, ni gör så fina saker! Filtar, babynest, barbapappa idén var ju fantastisk, å alla kläder ni gör!  Själv har jag fortfarande kardborrebandet kvar i mitt babynest innan det är klart... Snart så...

• Yanya

Köpte tidningen med 101 pysselidéer idag. Är det någon som testat att göra babykorgen? Jag kan inte bestämma mig för om jag vill ge mig på den.

• Twizz

Idag har jag äntligen fått tummen ur och sytt ett babynest :) tycker det blev väldigt bra, lägger upp en bild imorgon :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!