• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • ceakan

Tänkte ge mig på att sy mössa och dregglis, men har aldrig sytt kläder förut. Behärskar bara raksöm och sicksack :P
    Nån som har en bra guide till dessa? 

• ceakan

Jag är sugen på att beställa lite tyg hos jofotex, nån som vet om man kan köpa 0,5m? Eller måste man köpa metervis?

• lalasmama

Ceakan: googla: att sy en mössa och kolla på bilder så kommer det upp en grön mössa med vita moln. Den leder till en blogg som heter Blomma åker vagn och ett bra mönster! Enkelt och bra!

• Stormorsan
    ceakan skrev 2013-09-29 10:53:13 följande:

Det blev en snuttefilt på kvällskvisten :)

Sy gärna ihop banden. Det har hänt att små barn fått in ett finger i öglorna som orsakat blodstopp i fingret.
  • jmynt
    Victrix skrev 2013-09-28 09:51:50 följande:
    jmynt_ hittar inte på deras hemsida, vet du under vilken rubrik det finns? 

Annars ska jag ändå till IKEA så om ett par veckor så jag kan lika gärna vänta tills dess. 
    Jag vet inte om jag har sett det på hemsidan men vet att i deras butik (Linköping) har dom det. Annars om du har nån tapetserare i närheten kan dom ha.
  • jmynt

GAAAAA jag blir galen. Min overlock krånglar. den nedre skytteltråden hoppar ut sitt läge och den vänstra nåltråden går av, stygnen ser bajs dåliga ut och tycker dessutom att den klipper dåligt. Underkniver är helt ny så antar att jag åker på att byta överkniv, nån som gjort det och kan berätta varför det står att man ska anlita fackman...Törs man göra det själv? Tror ni det kan vara pga kniven som allt annat kronglar? Har testat att trä om den och ändrat trådspänningen massa gånger.

Svar på tråden Syjunta för gravida!