• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Lillasyster82
    demon tongue skrev 2013-09-13 13:00:57 följande:
    Vad gulligt! Jag har försökt göra avtryck av min sons hand i fingerfärg, men det är helt omöjligt. Han sluter handen när jag stryker på färgen, om jag väntar tills han slappnar av igen och trycker handen mot pappret rör han fingrarna igen så att det smetas ut. Det spelar ingen roll om jag gör det när han sover, han gör så ändå. Så jag har bara lyckats med fotavtryck hittills. Min son är också två månader. 

Försökte många gånger innan jag fick ett tillfredsställande resultat. Hade önskat att jag fått ett djupare avtryck men eftersom jag försökt så många gånger innan så är jag nöjd ändå.

Funderar också på att göra med vatten färg och ge till mor och far föräldrarna tillsammans med en bild. Eller varför inte trycka på tyg och sy något skoj av det?!
  • Lillisen
    Boomsan skrev 2013-09-13 20:52:35 följande:
    Vill gärna sticka en filt till den kommande bebisen Förslag?

Det finns jättefina gratismönster på drops.se Beställde själv garn till en jättesöt filt nu i veckan :)
  • demon tongue
    Lillasyster82 skrev 2013-09-13 15:36:20 följande:

Försökte många gånger innan jag fick ett tillfredsställande resultat. Hade önskat att jag fått ett djupare avtryck men eftersom jag försökt så många gånger innan så är jag nöjd ändå.

Funderar också på att göra med vatten färg och ge till mor och far föräldrarna tillsammans med en bild. Eller varför inte trycka på tyg och sy något skoj av det?!
    Ja, jag har gjort flera fotavtryck och tänkte göra tavlor av dem. Jag har också tryckt direkt på canvastavla. Men att trycka på tyg vore ju också kul, men frågan är ju om man kan hitta någon tillräckligt mild färg som ändå funkar på tyg.
  • Lillasyster82
    demon tongue skrev 2013-09-14 22:29:30 följande:
    Ja, jag har gjort flera fotavtryck och tänkte göra tavlor av dem. Jag har också tryckt direkt på canvastavla. Men att trycka på tyg vore ju också kul, men frågan är ju om man kan hitta någon tillräckligt mild färg som ändå funkar på tyg.

Ja, hade ju varit värt att kolla upp det med tygfärg. Får se om jag hinner med. Någon som kanske redan vet och vart köper jag det i så fall?
  • Fjärilspirr
    Lillasyster82 skrev 2013-09-15 01:46:43 följande:

Ja, hade ju varit värt att kolla upp det med tygfärg. Får se om jag hinner med. Någon som kanske redan vet och vart köper jag det i så fall?
    Tygfärger finns på panduro. Har inte använt den på bebis hand/fot tryck men på lite större barn o mig själv Glad
  • Lillasyster82
    Fjärilspirr skrev 2013-09-15 22:43:10 följande:
    Tygfärger finns på panduro. Har inte använt den på bebis hand/fot tryck men på lite större barn o mig själv 

Tack! Det blir till att ta sig till Panduro alltså.
  • jmynt

förra veckan var en effektiv vecka för mig. Det har blivit fem par kalsonger åt Elton, tre dregglisar och två klänningar åt Fyffe. Nu ska jag börja med lite fleecekläder till Elton och Iselilja och efter det tror jag det blir lite mössor. Fyffe behöver nog lite små vantar också men har inget bra mönster till det. någon som har nåt tipps på vantar till en tremånaders?

• gröna L

Hörni, jag tänkte kolla om det finns intresse i den här tråden för en facebookgrupp på samma tema? Det blir mer överskådligt, lättare att hitta igen saker och lättare att posta bilder. Vad tycker ni?

Svar på tråden Syjunta för gravida!