• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • jmynt

Jag har stött på ett tekniskt problem, syr en fleecetröja åt tösen men vet inte hur jag ska lösa det med halsringningen. Vill inte använda mudd känns som att det kommer se konstigt ut, Kan man sy nåt polo-liknande av fleece? eller vad ska jag hitta på?

• sötare
    jmynt skrev 2013-09-24 20:00:30 följande:
    Jag har stött på ett tekniskt problem, syr en fleecetröja åt tösen men vet inte hur jag ska lösa det med halsringningen. Vill inte använda mudd känns som att det kommer se konstigt ut, Kan man sy nåt polo-liknande av fleece? eller vad ska jag hitta på?
    du kan ju sy en infodring istället 
  • Stormorsan
    jmynt skrev 2013-09-24 20:00:30 följande:
    Är fleecen tillräckligt stretchig för att dra över huvudet så funkar det med polokrage. Om inte så får du ha någon slags knäppning eller dragkedja.
  • Lillisen

Vet att jag läst om tips på bra tryckknappar någonstans här men hittar det inte. Det var ju några som inte var bra eftersom "klorna" var för korta. Någon som vill ge mig tips?

• engladprick
    Dreamingbig skrev 2013-09-22 18:38:06 följande:
    Englaprick: denna fick ja av min svärmor!! Måste man använda en åkpåse också om man fått en sådan här?
    vet inte, beror väl på vart du bor (dvs hur kallt blir det) och hur ombonad vagnen är annars å hur du bäddar...? ;)

• jmynt

Tack för tippsen med halsringningen. Så här blev resultatet. Är mycket nöjd och tösen med.

sen har det även blivit lite fler dregglisar  och så håller jag på med matchande byxor till fleecetröjan (bild kommer senare) 

Två av dem saknar dock knappar.  

• Victrix
    moruri skrev 2013-09-27 12:05:59 följande:
    Victrix: ikea
    En sådan vanligt stor då? eller en för spjälsäng? kommer du ihåg vad den hette? =)
  • moruri

Tror jag tog billigaste spjälsängsmadrassen. Men klippte den till passande storlek

Svar på tråden Syjunta för gravida!