• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Stormorsan
    Victrix skrev 2013-09-27 10:10:56 följande:
    Ni som gjort babynest, vart har ni köpt skummadrassen till själva botten? :)
    Jysk och Åhléns har skumplast.
  • jmynt
    Victrix skrev 2013-09-27 10:10:56 följande:
    Ni som gjort babynest, vart har ni köpt skummadrassen till själva botten? :)
    Ohlssons tyger har också skumgummi i olika storlek och tjocklek. 
  • jmynt

Nu är jag sugen på att sy lite men vet inte om jag orkar, har städat hela lägenheten och tvättat 8!! maskiner tvätt. Känns som att jag har förtjänat lite hobbytid ;)

• moruri

Är också sugen på att sy något men vet inte om jag har orken att plocka fram symaskinen...

• sötare
    jmynt skrev 2013-09-27 20:32:20 följande:
    Nu är jag sugen på att sy lite men vet inte om jag orkar, har städat hela lägenheten och tvättat 8!! maskiner tvätt. Känns som att jag har förtjänat lite hobbytid ;)
    Det e så typiskt. Går man hela dagen å donar med vardagssysslorna å tänker på det man vill pyssla eller skapa och sen när barnen har gått å lagt sig och man har fått undan all bestyr så är man för trött.  Känner igen det så väl 
  • moruri

Min hjärna vill vara kreativ men min kropp vill fortsätta ligga som en säl på soffan, lillen håller på att få tänder, Puh! Och är i vecka 30. Så nu när han äntligen somnat är man död

• Victrix
    moruri skrev 2013-09-27 19:45:06 följande:
    Tror jag tog billigaste spjälsängsmadrassen. Men klippte den till passande storlek
    Okej, då är det samma som jag funderade på att köpa. 
  • Victrix

jmynt_ hittar inte på deras hemsida, vet du under vilken rubrik det finns? 

Annars ska jag ändå till IKEA så om ett par veckor så jag kan lika gärna vänta tills dess. 

• ceakan

Nu har jag sytt ett lapptäcke, en babywrap, ett babynest och några napphållare. Tips på vad jag kan sy härnäst? :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!