• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • sötare
    katja1 skrev 2013-12-04 16:14:33 följande:
    Så sött pepparkakstyg! Har du ritat mönstret själv? Hur stor är den? Vill också sy klänningar/tunikor men orkar inte med knappar, funkar kanske med vanligt halshål bara man gör det rätt stort? Mina barn drar 62/68 nu.
    det finns andra alternativ till knapphål :) ex du kan ju ta ett smalt band som e behagligt å göra en ögla av 
  • tulip79

Hittar inte storebrors fleeceoverall han hade som nyfödd så jag tänkte testa att sy en egen. Bf är i början av januari så jag funderar på om jag ska komplettera fleecen med bomull- eller trikåtyg. Bör jag ha fleece på utsidan då? Tacksam för tips o råd!

• jmynt
    tulip79 skrev 2013-12-05 07:18:22 följande:
    Hittar inte storebrors fleeceoverall han hade som nyfödd så jag tänkte testa att sy en egen. Bf är i början av januari så jag funderar på om jag ska komplettera fleecen med bomull- eller trikåtyg. Bör jag ha fleece på utsidan då? Tacksam för tips o råd!
    Jag skulle nog välja att ha fleece på insidan och trikå eller plych (stavning?) på utsidan. Eller om du kan få tag i korall-fleece att ha på utsidan och vanlig fleece på insidan.

oj så svamligt det där blevObestämd
  • jmynt

Här är lite pyssel jag har ängnat mig åt sista tiden.

gjorde om den här gamla tråkiga tvbänken till en mysmöbel med plats för nästan alla ungarnas leksaker. Den totala kostnanden är 250:-, köpte möbelt för 50;- på en loppis och "soffan" gjorde jag av billigase tyget från ikea och billigaste kuddarna från ikea och min älskade häftpistol.

och en liten mjukis"dress" till lilltösen.

• Blixtlås

Nästan klar med åkpåsen till babyskyddet nu, fattas bara knappar som får fixas imorgon

• Victrix

Blev inspirerad av era fina haremsbyxor och testade mönstret som las upp här i tråden. Har en omgång tyger på gång så det blir nog flera av denna modell. Det står 0-3 månader på, någon som testat på sin bebis som vet vilken storlek det är i cm?

• oliviaz
    Victrix skrev 2013-12-10 09:49:32 följande:

Blev inspirerad av era fina haremsbyxor och testade mönstret som las upp här i tråden. Har en omgång tyger på gång så det blir nog flera av denna modell. Det står 0-3 månader på, någon som testat på sin bebis som vet vilken storlek det är i cm?

Gud vilket sött tyg!

La du till sömsmån när du sydde? Skulle sy ett par häromdagen och kom inte ihåg om jag hade sömsmån på förra paret jag gjorde eller inte.
Svar på tråden Syjunta för gravida!