• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Emelius
    Kanske inte den snyggaste amningskudden på marknaden men för att i stort sett vara första gången jag sytt med maskin så blev jag allt lite nöjd med mig själv :) Den går att knyta ihop nertill  så den förvandlas till en liten säng som jag tänkte kan vara användbar när man åker hem till nån :)

• sötare
    Emelius skrev 2013-12-10 15:24:56 följande:
    Kanske inte den snyggaste amningskudden på marknaden men för att i stort sett vara första gången jag sytt med maskin så blev jag allt lite nöjd med mig själv :) Den går att knyta ihop nertill  så den förvandlas till en liten säng som jag tänkte kan vara användbar när man åker hem till nån :)

bara så ni vet så är ammningskudden perfekt att ha med sig på tåget som kudde om man åker långt. Jag hade med mig min varje gång jag åkte till norrland för studier.
  • Emelius
    sötare skrev 2013-12-10 16:08:12 följande:
    bara så ni vet så är ammningskudden perfekt att ha med sig på tåget som kudde om man åker långt. Jag hade med mig min varje gång jag åkte till norrland för studier.
    Bra tips :)
  • LiaLovLuc
    Victrix skrev 2013-12-10 09:49:32 följande:
    Blev inspirerad av era fina haremsbyxor och testade mönstret som las upp här i tråden. Har en omgång tyger på gång så det blir nog flera av denna modell. Det står 0-3 månader på, någon som testat på sin bebis som vet vilken storlek det är i cm?

Vilket inlägg finns det mönstret? Jättesöta, jag vill också men har fortfarande inte hittat några bra mönster
  • Victrix
    oliviaz skrev 2013-12-10 15:12:39 följande:
    Gud vilket sött tyg!

La du till sömsmån när du sydde? Skulle sy ett par häromdagen och kom inte ihåg om jag hade sömsmån på förra paret jag gjorde eller inte.
    Ja, ett favorittyg som tyvärr nu är slut, sista biten gick till dessa små byxor. 

Ja, la till sömsmån. Tycker dock de ser så små ut ändå, men jag har inte träffat en nyfödd på länge så saknar helt uppfattning om hur stora (små) de egentligen är.
  • jmynt

Blev så sugen på att sy igår kväll och här är resultatet, en liten tunika till Fyffe
  • Victrix

Dum fråga, men jag blev så osäker. Måste man sicksacka jersey-tyg innan tvätt? har tidigare tvättat efter jag sytt, men det är ju dumt eftersom det krymper lite (har dock räknat in lite krympning när jag sytt). 

• Victrix

LiaLovLoc: inte vad jag vet.

Struntade i att sicksacka tygerna efter lite googling så nu är de i tvätten. Ska bli så kul när de är tvättade och klara sedan, massa syprojekt på g nu.

Svar på tråden Syjunta för gravida!